22 november 2012

music makes me a survivor

De laatste tijd heeft 'het leven' bij mij zijn pieken en dalen. Het ene moment ben ik zo down als maar kan en zit ik diep in de put en het andere moment geniet ik volop van het leven en ik super blij en gelukkig. Vooral als ik niet zo vrolijk ben of niet zo lekker in mijn vel zit, sleurt muziek me er echt doorheen. Dan voelt het alsof muziek het enige is wat me kan helpen. Opzich wel fijn natuurlijk, muziek staat altijd voor je klaar <3.




Muziek past bij elke stemming, of je je nu blij, gelukkig, verliefd, verdrietig, down voelt. Er zijn vele verschillende nummers, die qua ritme goed bij je stemming kunnen passen of qua tekst. Heerlijk is dat toch wel. Als je muziek luistert is het bijna onmogelijk om geen lyrics ergens te schrijven of te plaatsen.


Wat ik echt fijn vind is dus als ik me down voel om muziek te luisteren. Muziek laat je even ergens anders zijn, in je eigen wereldje. Het zorgt er voor dat je even niet hoeft na te denken, of juist alles op een rijtje kan zetten. Bij muziek kan je lekker losgaan, alles eruit zingen, of alles eruit huilen. Net wat je zelf wil.


Zonder muziek had ik het echt niet gered. Vooral de laatste tijd hecht ik heel veel waarde aan muziek. Ik kan gewoon niet zonder. Pas nog voelde ik me niet zo lekker in mijn vel, toen kon ik me lekker afzonderen. En nu kan ik niet zonder muziek op de fiets, tijdens de les, als ik huiswerk maak, als ik de vaatwasser uitruim, gewoon niet! Muziek is echt heerlijk.


Music makes me a survivor. Zonder muziek voelt het alsof ik niet helemaal tot me zelf kan komen. Muziek heb ik nodig om te overleven als ik me zo rot voel dat niemand er ook maar iets kan doen. Het helpt om gevoelens te verwerken.


Ik luisterde eerst heel lang linkin park. En nu weer one direction. Maar ook heel veel andere nummers. Hier mijn favorieten even op een rij.


In the end van Linkin Park <3 Mooiste nummer wat ze hebben, vind ik. Hierbij kan je heerlijk mee schreeuwen. :)


This is love. Dit vind ik een super mooi nummer. Hele mooie overgangen, en geweldige zanger en zangeres. Echt mijn nummer 1, alle tijden.


Over again, is het nummer wat ik helemaal kapot draai. Meezingen en mee huilen. Heerlijkheid.

En jij, val jij ook terug op muziek als het even kan? Laat muziek je ook overleven? Let me know! Reacties zijn altijd welkom, dat vind ik gezellig hehe.

Big hug, Manon

2 opmerkingen:

  1. Jaja moet ik hem dan nog een keer plaatsen....
    http://www.youtube.com/watch?v=uN90xB7DswE

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.