17 april 2015

The Three Things Tag


Ik blog weer een keer vanaf mijn laptop, het is een wonder haha! Stiekem is het meer studie ontwijkend gedrag dan dat ik écht dacht: laat ik mijn laptop erbij pakken voor een artikel op mijn blog. Maar dat komt waarschijnlijk vanzelf wel weer. En dan kom ik waarschijnlijk ook op het punt dat ik oprecht mij lay-out ga veranderen, dat spookt al zo lang door mijn hoofd.

Maar nu to the point! Voor deze keer, was ik laatst een hele simpele maar kei leuke tag tegengekomen. Ik vond hem zo origineel en leuk om te lezen, dat ik dacht: waarom ook niet, ik doe het gewoon!
De tag staat telkens in het teken van drie dingen. Je zult vanzelf zien hoe het uitpakt. Ik heb er zin in, dus laten we maar beginnen.

Drie dingen in mijn tas
Dit hangt sterk af van welke tas ik pak. Is het heel raar dat ik eigenlijk overal een andere tas voor heb? Ik heb een werktas, een scoutingtas, een schooltas, een shoptas, een dagje-er-op-uit tas en zo maar door haha.
Maar wat ik vaak toch wel mee heb is dit:

1. Mijn portemonnee. Niet zo een heel origineel antwoord natuurlijk. Maar het heeft bij mij wel kei lang geduurd voor ik echt een portemonnee mee ging nemen in mijn tas. Natuurlijk niet naar scouting of werk. Maar verder heb ik altijd al mijn pasjes bij elkaar en eigenlijk vind ik dat heel fijn. Al zou het ook gewoon wel heel praktisch zijn als ik gewoon een pasjesboekje had, want mij gaat het puur om te pasjes. Ik heb vrijwel nooit contant geld mee.

2. Mijn zonnebril. Dit probeer ik in ieder geval in deze tijd van het jaar. Ik heb telkens spijt als ik het niet mee heb. Ik knijp altijd ontzettend met deze zon, en kan niet eens meer normaal uit mijn ogen kijken zonder zonnebril. Ik heb zelfs het idee dat mijn ogen achteruit gaat door het kijken in de zon. Een zonnebril mee dus.

3. Medicatie. Nee ik heb geen standaard medicatie die ik elke dag om een bepaalde tijdstip in moet nemen, gelukkig. Maar ik ben wel heel erg een type van het 'voor het geval dat'. Ik loop altijd met paracetamol, aleve feminax, keelpastilles, anti stress pillen en de pil in mijn tas. En daarbij zelfs ook altijd neusspray. Een soort van lopende apotheek, nu ik het zo lees. Het komt heel erg voort uit dat ik vaak me in een keer heel ziek kan voelen. Ook kan mijn neus ineens dichtzitten, geen lucht enorme hoofdpijn, dan heb ik dit soort dingen gewoon nodig. Ik geef het op het verder uit te leggen haha.


Drie dingen op mijn bureau
Ik heb een bureau. Maar die gebruik ik alleen om aan te schilderen, tekenen en boetseren. Voor mijn studie. Hij staat dan ook vol met die spullen.

1. Schilderspullen. Mijn bureau bestaat gewoon uit schilderspullen. Mijn schilderplank beslaat bijna mijn hele bureau, dan staat er nog een waterpot, mijn penseel zwerft er rond en hier en daar verftubes.

2. Tekeningen. Overal in mijn kamer zwerven tekeningen. Want ja, je doet een creatieve opleiding of niet, ik kom ruimte te kort. Op de linkerkant bewaar ik dan ook de tekeningen die ik nog een plekje moet geven. En daarbovenop liggen nog opgerolde tekeningen die te groot zijn om in een map te doen.

3. A3 mappen. In totaal heb ik er drie. Er staan er twee op mijn bureau. Overvol. Voor projecten voor school. Hier kan ik dan nog enigszins mijn tekeningen en schilderingen in bewaren, haha...

Drie favoriete meubelen bij ons thuis
Deze vind ik op de een of andere manier heel lastig. Ik vind onze banken nu niet echt fijn, ze zijn heel mooi maar liggen niet heel lekker. De kasten vind ik niet mooi en de tafels zijn zo groot. Maar favoriete meubelen, even nadenken.

1. Mijn tweepersoonsbed. Hoe kan het ook anders. Sinds ik dit bed heb aangeschaft ben ik eigenlijk niet meer uit bed te slaan. Ik zit ook enorm vaak op mijn bed omdat ik dan lekker de ruimte heb. Het is een hele fijne plek voor letterlijk alles. Een tweepersoonsbed geeft het gevoel van ruimte en vrijheid en dat is gewoon echt enorm fijn haha.

2. De loungebank. Sinds een klein aantal jaartjes hebben we een enorm mooie bank in de achtertuin staan. Wat een fijn ding is dat zeg! Kussens erop. Hmmm. Ik ben er heel vaak te vinden als de zon schijnt. Maar ook juist 's avonds, om sterren op te kijken of bij een vuurtje te zitten. Het is heel gezellig om met zijn allen op een lekker bank te zitten.

3. Mijn krantenmuur. Het is niet echt een meubel. Maar come on. Als je mijn muur ziet, wordt je er gegarandeerd verliefd op. Voor mijn muur heb ik alleen maar kranten gekozen die oorspronkelijk uit Engeland komen. En deze op mijn muur geplakt. Simple as that. Ik ben er nog steeds verliefd op.

Drie favoriete fruitsoorten
Deze is dan weer heel makkelijk, haha.

1. Watermeloen. Dit laat me denken aan de zomer, Lekker een halve meloen uitlepelen. Of gezellig met zijn allen een stukje eten. We nemen het vaak mee naar festivals en ook zeker op zomerkampen. Het is zo heerlijk verfrissend!

2. Mango. Omdat, mango. Toen ik mango voor het eerst at, wist ik gelijk dat dit mijn fruitsoort was. Het is weer zo lekker fris en heeft een hele eigen smaak. Heerlijk vind ik het!

3. Framboos. Zo lekker zoet. Zo lekker fris. Ik krijg er geen genoeg van.

Drie blogs die ik dagelijks bezoek
Ik gebruik hiervoor bloglovin, dus heb ik lekker makkelijk al mijn blogs bij elkaar.

1. LifestyleLou. Zij is zo een leuk meisje met een grote passie voor schrijven. Ze schrijft alles zo leuk. Ik geniet van ál haar artikelen. En dat kan ik niet van elke blogger zeggen. Ze heeft enorm leuke katten, een hele leuk smaak voor interieur en kan zo lekker praten over alles wat ze beleefd.

2. Unique Style. Sharon volg ik al heel lang. Je voelt bij haar dat ze zo veel energie steekt in haar blog. Ze maakt alles met zo veel liefde en aandacht. Ik vind het altijd heerlijk als zij weer eens wat heeft geschreven.

3. VERSUS A. Vera en Suz, die beide een eigen blog beheren, hebben een gezamelijke lifestyle blog opgezet. Ik ben toch meer van de lifestyle artikelen, dus dit vond ik zo enorm leuk. Het zijn hele leuke gepassioneerde meiden. En de variatie van artikelen is heel inspirerend.

Drie liedjes die ik niet uit mijn hoofd krijg
Ook al zo een moeilijk. Ik luister deze hele dag al muziek. Dus ik zou eigenlijk niet weten welke ik niet uit mijn hoofd krijg. Vandaag heb ik al Ed Sheeran, Chef'Special, Bastille, Kesington, Linkin Park en veel meer gehad, aaaaah.

1. Kids - Lady Danville. Dit is een geval van: je moet het maar even luisteren, dan begrijp je wat ik bedoel. Zo een fijne sound.

2. Say When. - The Fray. Ik blijf. dit . een. geweldig. nummer. vinden. damn. Het is zo gevoelig en mooi. Elke keer weer kippenvel.

3. Down by the river - Milky Chance. Milky Chance heeft gewoon een hele fijne stem. Het blijft enorm hangen. Milky Chance kan altijd!

Drie dingen waar ik op dit moment aan denk

1. Deze tag hè, die is nog best lastig. En best lang. Help. Ik moet nog schoolwerk doen, maar ik wil dit eerst afronden.

2. Is het al 5 uur? Dan mag ik poffertjes eten!

3. And I still dooooooon't knooooooooowwwww, what I wanna be when I growww up. I don't wanna be a money maker..... ~

Drie bloggers met een leuke persoonlijkheid
Gelukkig ken ik een aantal bloggers ook echt zelf. Dus hier komen ze!

1. Dailydaisyx. Mijn beste vriendinnetje heeft toevallig ook een blog, inderdaad. We zijn eigen samen het bloggen ingerold en doen dit allebei nog steeds. Wel hebben we ook beide moeite met het bijhouden, maar de wereld is ook zo druk en leuk samen haha!

2. Joojsjeslifeblog. Ook Joyce is een enorm goede vriendin die al ken sinds ik klein ben. Zij is sinds kort een blog gestart en doet het heel goed!

3. Newbiecorners. Ook Graziella ken ik persoonlijk, van scouting! Ik vind dat haar blog haar persoonlijkheid reflecteerd! Lekker uniek en gezellig.


Drie favoriete sporten

1. Scouting. Is dit een sport? Officieel niet. Maar, scouting dus. Alsjeblieft.

2. Dansen. No doubt. Ik heb al gedanst sinds ik klein was. Ik hou van bewegen op muziek! Ik ben altijd begonnen met streetdance, toen begon ik breakdance erbij te doen. Vervolgens ging ik over op Jazz dance. Hierna werd het weer streetdance. Later ging ik Hip-Hop en Modern combineren. Helaas dans ik nu niet meer door lichamelijke klachten en door heel veel angst. Maar ik blijf het enorm leuk vinden.

3. Frisbeeën. Wisten jullie dat dit een sport is? Het is oprecht een sport. Op school was ik nooit echt goed in welke wedstrijd dan ook, haha oeps. Maar toen we één keer gingen frisbeeën, werd ik natuurlijk als laatste uitgekozen. En uiteindelijk wonnen we dik, omdat ik alle punten had gemaakt haha. Ik vind het echt heel leuk om te doen, lekker heen en weer rennen, op de goede plek staan, goed gooien en vangen.
Op scouting deden we altijd potjes 'ultimate frisbee' en dit vond ik altijd zo enorm leuk! Hier komt waarschijnlijk mijn liefde wel vandaan, haha.


Drie dingen waar ik gelukkig van wordt

1. Knuffels. Ik ben een echte knuffeldier. Ik geef om de zoveel minuten een knuffel. En af en toe heb ik knuffels ook echt gewoon nodig. Knuffels vind ik geweldig. Knuffels geven energie en liefde. Het is zo een fijne manier van communicatie.

2. Licht. Ik ben heel gevoelig voor de hoeveelheid licht. Als het grauw is buiten, zonder licht, ben ik enorm chagrijnig. Zodra er extra licht aanwezig is, merk ik dit in alles. Mijn lichaam doet minder pijn, ik voel me een stuk lichter, ik ben veel vrolijker en ik voel me gelukkig.

3. Nieuwe mensen leren kennen, banden versterken, alles wat in het teken staat van 'relaties opbouwen'. Dit is ook afkomstig van scouting denk ik. Ik vind het heerlijk om te communiceren met mensen. Ik krijg nieuwe energie als ik merk dat ik een klik heb met iemand en deze steeds beter wordt. Herkennen meerderen zich hierin?

Drie favoriete quotes (op dit moment)
(kijkt in de afgelopen whatsapp statussen)

1. What would you do if you weren't afraid?. De laatste tijd laat ik me een beetje leiden door angsten. Ik werk er hard aan! Het is heel mooi om je dit af en toe af te vragen.

2. Courage does not always roar, sometimes it's the quite voice at the end of the day saying: I'll try again tomorrow. Dit toont aan dat je niet altijd perfect kan zijn, maar dat het draait om doorzettingsvermogen. Je komt er uiteindelijk wel.

3. Stars can't shine without a little darkness. Geen pieken zonder dalen. En het is inderdaad echt zo dat je pas de mooie dingen gaat waarderen, wanneer deze wat minder zijn. Het blijft mooi, vind ik, om hier soms bij stil te staan.

Drie vakantiebestemmingen

1. Londen. Hoe kan het ook anders. Londen is mijn stad. Ik wil nog heel graag weer eens terug en vollop genieten van de sfeer daar! Ik vind het heerlijk!

2. Lissabon. Nadat mijn mams hier heen is geweest, ben ik toch ook wel nieuwsgierig. Ik ben nog nooit in Portugal geweest, en het lijkt me gewoon heel tof. Geen idee waar het precies vandaan komt, maar het trekt me enorm om hier eens heen te gaan.

3. Barcelona. Hier ben ik ook al eens heen geweest. Maar dit was een daytrip. Ik zou er graag een weekje heen gaan, of langer natuurlijk. De kunst is daar zo mooi! Overal is kunst te zien, en alles is hier zo anders. Ik geniet bij elke stap die ik zet, en je camera staat overvol met gebouwen aan het eind van de dag. Plus, de temperatuuuuurrr!

Drie dingen die ik dit jaar wil doen

1. In de landrover leren rijden. Wij hebben thuis een landrover. Zo een oude, Engelse auto. Alles gaat lastig, haha. De koppeling is stroef, het schakelen gaat stroef, de stoel kan niet worden verschoven, het opstarten is lastig. En daarbij zit je ook nog eens aan de andere kant! Maar wat lijkt het me gaaf om hier in te kunnen rijden. Lekker terrein rijden (door plassen, mega steile heuvels, diepe groeven etc.) of lekker brommen over de weg met acht anderen achterin.

2. Reizen. Lekker naar het buitenland gaan met geliefden en genieten. Wat lijkt me dat heerlijk!

3. Minder verwachten. Ik merk dat ik teveel van mijzelf verwacht en mij hierdoor heel naar kan gaan voelen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. En hier ben ik dan ook hard mee aan het werk. Ook verwacht ik veel van anderen, wat natuurlijk ook heel oneerlijk is. Ik raak er alleen maar verdrietig van als het niet naar mijn verwachtingen is. Niet doen dus, gewoon gelukkig zijn met wat je heb!

Dat was de tag dan weer! Wat een uitdagende tag is dit eigenlijk, dat had ik niet helemaal verwacht. Hij is wel enorm leuk om in te vullen en over na te denken. Ik geef dan ook de tag door aan Madelief en Joyce, omdat ik wel benieuwd ben naar hun antwoorden!
Als je zelf de tag wil overnemen, mag dat natuurlijk ook.

Liefs

1 opmerking:

  1. Wat een leuke TAG! En bedankt voor het lieve complimentje hihi. Ik ga de TAG zeker overnemen! Dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.