23 september 2014

First weeks of September



Begin September ben ik aan een nieuwe opleiding begonnen. Ik heb na enorm hard knokken eindelijk mijn havo diploma binnen en kan nu eindelijk beginnen aan iets waar ik volledig achter sta. Het mooie is dat je dat dus ook echt in alles merkt. Ikzelf vind bijna al mijn lessen heel leuk en interessant, ik doe meer voor school, ik vind het helemaal oké om 2/3 uur op een dag te reizen en ook doe ik nog weinig buiten school. Ook let ik nu heel erg op mijn geld, studeren kost zo veel! Ik moet nog een beetje wennen, want men, wat is dit anders dan de middelbare school.


Ik doe een opleiding die half theoretisch is en half praktisch. Dit komt erop neer dat ik rond de 3 schilderingen, 2 tekeningen en een boetseerwerk maak in de week aan huiswerk. Ik loop altijd met een koker voor tekeningen en ik heb tienduizend mappen liggen om werk in op te bergen en naslagwerk in te maken.

In deze eerste paar weken heb ik dus vooral kennis gemaakt met de nieuwe school (waar ik nog steeds nieuwe delen van ontdek) en met alle lessen die ik volg. Ik leer allerlei nieuwe technieken die best wat aandacht vragen haha!


Verder heb ik gelukkig ook wel leuk dingen mogen doen. Zo heb ik bijvoorbeeld een personeelsuitje gehad waarbij we gezellig met zijn allen een avondje in een café hebben doorgebracht. Het was eigenlijk een groot zuipfestijn en de situaties waren zo apart. Ik heb me vermaakt haha.

Ik heb heerlijk mogen lunchen met mijn beste vriendinnetje in Haarlem, bij bagels & beans haha.
We hebben bij scouting gezellig gekookt en zijn die avond tot laat doorgegaan met oude foto's terugkijken en gokken wie wie was. Aparte bezigheid.
De volgende dag heb ik gezellig met mijn nichtje aan de studie gezeten (waar niet enorm veel terecht van kwam). Ik heb een avondje gezellig met mijn broertje doorgebracht, waarin we films hebben gekeken en tortillachips met dip hebben gegeten. Toch wel fijne dingen


Verder was eergisteren ook weer zo een scoutingavond waarbij we heerlijk hebben bijgepraat en erna film hebben gekeken. En niet te vergeten heb ik gister met mijn paps materiaal voor mijn studie gekocht en lekker koffie gedronken.

Ik kan helaas weinig dingen doen die ik graag wil doen, maar ik doe het voor een goed doel: mijn studie! En dat vind ik het belangrijkste. Nu heb ik een heel onregelmatig rooster en moet ik echt nog even inkomen in dit leven. Maar straks is alles weer 'gewoon' en kan ik nog meer gezellige dingen ondernemen. Al was dit ook al heel fijn!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.