1 oktober 2014

Voortgangslessenstress



Dat mijn leven weer geheel om school draait weten jullie gelukkig. En dat dat zo is, is helemaal niet erg vind ik. Wat ik wel erg vind, is precies deze situatie. Ik, die een artikel aan het typen ben over wat ik moet doen en wat me bezig houd, terwijl ik het juist nu moet gaan doen haha.


Er komt een tijd in de studieweken dat je er even doorheen zit, zo veel moet doen en simpelweg toe bent aan vakantie. Ik heb even zo een momentje. Ik vind mijn opleiding heel leuk, maar die tekeningen voor de toets komen mijn neus uit. Ik blijf maar kommetjes en bomen tekenen.

Nu is het dus zo dat er lessen aankomen als voorbereiding voor je tentamens. Zo moet je voor een dag 3 schilderingen, 3 tekeningen en twee boetseerwerken af hebben. Ik kan je vertellen dat dat, met het normale huiswerk en een verslag, aardig veel is. Vooral voor iemand als ik, die niet kan plannen en ook een ster is in uitstellen.

Ik begin altijd heel goed met plannen, maar nu ben ik blij dat ik dit weekend heb om alles weer recht te zetten. Ik heb het nu zo gepland dat ik vandaag nog een boom moet af tekenen, een boomblad moet af tekenen, een kommetje moet tekenen, moet gaan schilderen, moet gaan boetseren en een verslag moet gaan uitwerken voor morgen, en het is al 5 uur. Well done Manon. Volgens mij is het nog nooit zo erg geweest. Een nieuw record.

Wie is er ook allemaal toe aan vakantie? Ik in ieder geval. Ik ben blij dat er weekenden bestaan waarin je leuke dingen kan doen én ook je schoolwerk kan bijschaven. Wat ben ik blij dat het bijna weekend is. Dan gaan we al het theoretische werk eens onder de loep leggen en hier en daar weer wat schilderen. 

Liefs, Manon

2 opmerkingen:

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.