28 januari 2015

Little tip: Ice Coffee


Zonder telefoon moet je soms zulke omslachtige manieren verzinnen om toch de dingen te blijven doen die je leuk vind. Zoals dit! Ik wilde een mooie foto maken, maar zonder camera of telefoon kan dat lastig zijn haha. Dus ik vroeg aan m'n paps of hij een foto wilde maken. Dat wilde hij wel! Hij heeft denk ik een half uur gedaan over de compositie en erna nog een mooi effect voor de foto. Ook postte hij het gelijk op zijn instagram, haha. Uiteindelijk kreeg ik de beste foto toegestuurd via de mail, de rest had hij verwijderd. Via de mail kon ik alleen de kleine weergave van de foto opslaan, want anders had ik een link naar zijn instagram opgeslagen. Dus groter dan dit kan ik de foto ook niet maken. Het is wel een enorm mooie foto geworden, waar ik heel blij mee ben. Hier kan ik nog van leren!

Wat ik dus de afgelopen paar dagen zo enorm lekker en leuk vind is ijskoffie! En dan wel de zelfgemaakte. Meestal maak je of gewoon lekkere koffie, of je maakt wat ijs klaar. Maar voor wie er nog niet aan heeft gedacht: een combi is goddelijk. 
Hiervoor doe je roomijs naar keuze in een mok (wij gebruiken de laatste tijd kaneelijs, zeer aan te raden, maar normale vanille roomijs is ook errug lekkur), en dan doe je gewoon warme koffie naar keuze (de cappuccino zonder melk) erbij. Hierdoor heeft je koffie al gelijk een extra smaakje en hoef je geen suiker of melk meer toe te voegen, als je dat deed. Juist de combinatie van het koude ijs en de warme koffie, maakt dit 'receptje' een mooie ontdekking. 

Hopelijk vinden jullie het een leuke en vooral lekkere tip! Laat een reactie achter als je het zelf heb geprobeerd!

Liefs, Manon


4 opmerkingen:

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.