12 februari 2015

Dagje er op uit naar Amsterdam



Soms heb je gewoon eens een dagje nodig om je op te laden. Gewoon iets compleet anders te doen dan het 'normale leven', en nergens aan te hoeven denken. Afgelopen maandag was gelukkig zo een dagje waarin ik mij kon opladen. Ik ging samen met mijn vriendinnetje vroeg richting Amsterdam.


De dag begon al leuk haha, ik was zelf een half uur te laat. Kom ik bij Madelief aan, doet ze open in haar pyjama, verslapen. Toen we ons klaar hadden gemaakt voor vertrek, hebben we toch besloten om met de bus te gaan, fietsen is niet heel erg ons ding, blijkt.


Na een bus en treinrit waarin we elkaar weer bij hebben kunnen praten (openbaar vervoer is daar perfect voor), kwamen we in Amsterdam aan. Onze eerste stop: de bijenkorf!
Ik had namelijk een fashioncheque gekregen voor kerst. En bedacht dat de bijenkorf deze ook aannemen. 20 euries stond erop. Dat betekende voor mij dat ik een Mac lipstick mocht kopen! Ik wilde het hele product als cadeau laten voelen, dus ik heb er nu ook niets bij hoeven leggen.
Voor de lipstick had ik heel wat eisen. Ik wilde geen roze kleur, hij mocht niet te veel glitteren, niet te mat, geen klassiek rode, het liefst een kleur die een beetje naar paars neigde, maar die ik wel op ging doen en hij moest pigment bevatten. Natuurlijk ga ik nog een artikel schrijven over mijn twee mac producten (ik had al eerder wat van MAC gekocht). En hierin zal ik bekend maken welke ik heb gekocht. To be continued dus. :)


Natuurlijk kan er aan ons dagje geen koffie ontbreken! We namen allebei een Latte. Ik nam er een chocolade puntje bij, die enorm smeuïg van binnen was! En madelief nam een yoghurt en een roomboter croissant. Ik denk dat we hier wel meer dan 1/2 uur hebben gezeten. Het was enorm gezellig en fijn om gewoon te zitten en te genieten van de koffie, de rust en gezelschap.


We zijn na de koffie snel langs de AH gegaan. We hadden namelijk nog niet geluncht. Ik koos de oh zo slechte maar heel lekkere frikandelbroodjes, en als ik er naar kijk, wil ik ze weer eten. Ik weet niet wat het is met deze dingen, zo speciaal zijn ze echt niet (het is bladerdeeg met frikandel en curry), maar zo lekker. En eigenlijk zien ze er echt smerig uit, haha.


We hebben geluncht aan de grachten, en dit zat naast me. Madelief neemt overal haar camera mee naar toe, en terwijl ik mijn broodjes at, was zij foto's aan het maken. Altijd een leuk gezicht. 
Hierna zijn we nog naar Madelief haar school geweest om een printer te reserveren en heb ik een rondleiding gehad. Het was enorm leuk om te zien hoe het daar allemaal gaat, hoe het is vormgegeven en wat voor aparte lokalen ze daar hebben. Dat is natuurlijk weer heel anders dan bij mij op school.

Hierna waren we moe, koud dus zijn we weer naar huis gegaan. Om bij Madelief nog even popcorn zelf te maken (met een popcornmachine!). En zo was ik weer fijn op tijd thuis voor ik naar werk moest.

Het was een fijne dag, die ik echt nodig had om even mijn gedachten te verzetten en los te laten. Ik kon weer even ontspannen na mijn tentamenweek, en dat is iets wat ik heel lastig vond.

Liefs.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.