10 februari 2015

Eindelijk naar de kapper



Dit is stiekem ook een preview van een volgend artikel!

Sommige mensen zullen het misschien al weten: ik ben totaal géén fan van de kapper. De keer dat ik had besloten nooit meer naar de kapper te gaan (dat was echt mijn voornemen) was nadat mijn kapper compleet mijn haar had geknipt. Ze bleef volhouden dat ik meer conditioner moest gebruiken, want daarom had ze mijn haar schuin geknipt. Als mijn haar nat was en ik deed het allemaal op mijn rug was er gewoon een diagonale lijn te zien! Ehm, hallo? Dat hoeft niet hoor. Ook niet omdat dat plukje misschien ietsje meer krult dan de rest van mijn haar. Ook was mijn haar in het midden heel beschadigd geraakt en was er dat dus ook sowieso al korter dan de rest. Het was zó raar. Ik verloor al mijn vertrouwen in kapper, ze konden naar mijn idee toch geen krullen knippen.

Mijn papa heeft een eigen kapperszaak gevonden, in het centrum van mijn dorpje. En daar had hij heel lief, buiten mijn weten om, gevraagd of ze ook krullen knipte. Dat deden ze! Toen mijn haar enorm sluik om mijn gezicht ging hangen en geen leven meer in te blazen was, heb ik toch maar besloten om het op zijn minst te proberen mijn haar weer gezond te krijgen.
Ik trof een kapster die precies mijn haar had (dun, springerig, snel beschadigd, krullend) en zij verteld vanalles erover. Ik kon alles vragen en zij wist het antwoord. Ze heeft uiteindelijk toch alle dode puntjes afgeknipt (een stuk korter), en het stond een stuk beter. Mijn haar voelde weer gezond! Ik was even vergeten hoe het was zonder een punt aan mijn krullen, en dat het uiteinde nog mee krult zegmaar.

Aan het einde kreeg ik allerlei testertjes mee, voor verzorging van mijn puntjes tegen beschadiging en tegen pluis en een textuur gel die mijn haar laat krullen zonder het hard te laten worden. Ik ben er zo blij mee.

Normaal had ik een hekel aan kort haar, en nu staat het juist een stuk vlotter en denk ik dat ik het zo hou. Zo zie je maar weer. Gewoon doen, je zal zien hoe positief het kan uitkomen!

Ik ben enorm tevreden en blij met mijn haar en zie weer in waarom ik naar de kapper moet, en hoe ik mijn haar zelf kan verzorgen.
Ik ben trouwens naar de kapperszaak 'Hair-in' geweest.

Wat vind jij van mijn haar?

Liefs

1 opmerking:

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.