1 maart 2016

Foodies camera app ~App Review #1

Hè, gisteren geen artikel? Dat klopt! Het leek mij namelijk handig om een soort schema in te stellen en artikels online te laten komen op vaste dagen. Dan weten jullie beter wanneer je een artikel op mijn blog kan verwachten. Het schema wordt als volgt: er staat sowieso een artikel online op dinsdag, donderdag en zaterdag. Daarbij soms op de zondag, maar dit blijft vaak wat onzeker en is dus per week een verassing. Daarbij komt wekelijks het tumblr artikel terug, denk ik tenminste. Yay! 

Voor vandaag doe ik iets wat ik volgens mij nog niet eerder heb gedaan in mijn blog geschiedenis: ik geef mijn mening over een app! Ik ben van plan het vaker te doen, aangezien ik zelf altijd op zoek ben naar nieuwe apps en het leuk vind om deze te testen (voor anderen). Hopelijk bevalt het!


Vandaag is de app 'Foodies' aan de beurt. Dit is een app die ik per ongeluk tegen kwam. Hij kwam in een advertentie langs, en ik was eigenlijk heel benieuwd wat deze app nu zo bijzonder zou maken en wat het toevoegde.
Foodies is namelijk een app waarmee je 'de perfecte food foto' kan maken. Nu ben ik zelf iemand die nooit echt tevreden is over zijn foto's van eten, maar ze wel graag maakt. Ik was dus heel benieuwd hoe dit zou werken en of het mijn foto's zou verbeteren.


Wat doet Foodies?
Foodies laat de kleur van het eten iets meer naar voren komen. Zo wordt de avocado bijvoorbeeld iets groener, en laat de app deze kleur er echt uitspringen. Ik denk dus dat ze een soort op maat gemaakte filter aan de foto toevoegen. Verder zorgen ze altijd voor een heldere belichting.
Daarbij geeft deze app bij 'on-top foto's' aan wanneer je je toestel helemaal horizontaal houdt en weet je dus zeker dat je de foto precies van boven neemt. Want ja, dat is natuurlijk wel een beetje dé food foto.


Hoe werkt de app?
De app is heel simpel. Het is een soort tweede camera systeem waarbij je ziet wat je op de foto zet en waarbij je kan tikken op een grote button om een foto daadwerkelijk te nemen, net zoals in je camera app. Verder kan je op de foto zelf tikken om de belichting op dat gedeelte af te stemmen. 
Als je de foto van boven wil nemen, veranderd de button in een button met 'TOP' erop en veranderd de button van kleur. Dit verschijnt alleen als je je toestel helemaal horizontaal houdt. Zo weet je dus precies wanneer je de foto helemaal van boven maakt, en wanneer niet.
Als je de foto vervolgens maakt, wordt deze gelijk in je foto album opgeslagen.
Verder schijn je nog andere filters over de foto heen te kunnen leggen en hiermee te kunnen spelen. Dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd: ik was vooral benieuwd naar wat de app zelf doet voor de foto.


Wat resultaten



Hierboven zie je een voorbeeld van een foto die ik eerst met mijn normale camera heb genomen, en daarna in de app heb genomen. Dit was in een vrij donkere ruimte, en ik moet zeggen: ik vind het erg leuk geworden! In de foto die ik met Foodie heb genomen, springt de oranje kleur er echt heel erg uit en is het een mooi resultaat en daarbij een geheel geworden.


Wel is het zo dat sommige foto's ineens heel onscherp kunnen worden. Hoe vaak je de belichting ook aanpast. Dit is al meerdere keren voor gekomen. Ik heb dus elke keer weer mijn foto gecheckt of het wel scherp is geworden, waarvoor je dus eerst uit de app moet en naar je foto album moet gaan. Beetje jammer wel. Maar ook hier vind ik het als nog wel een leuk resultaat.


Zelf gebruik ik de app niet alleen voor food-foto's, ik gebruik ze juist voor product foto's of voor random andere foto's. Dit was mijn eerste poging: helemaal van recht er boven, waar ik enorm blij mee was want dat lukt mij lastig met productfoto's. Wel vind ik de foto wat overbelicht, en ik kreeg hem niet anders belicht, helaas. De kleuren passen wel mooi bij elkaar, maar naar mijn mening vind ik deze foto wat mislukt.


Mijn meest toffe foto vind ik deze. De foto klopt gewoon in zijn geheel en komt professioneel over. Ook is hij haarscherp. En dat terwijl ik de foto 'gewoon even snel' heb genomen en niet heb lopen knoeien met filters en aanpassingen. 


Mijn conclusie
Ja, ik vind het een leuke app om mee te spelen! Of het echt professioneel uitziende food-foto's maakt, daar ben ik niet heel erg over uit. Maar om een leuke product foto te maken of een goede foto van boven af, is dit zeker een handige en leuke app. Zelf wissel ik een beetje tussen de normale camera en deze app. Als de foto op de app Foodies heel raar belicht raakt, dan schakel ik over naar de camera app. Dit vind ik persoonlijk niet erg. Ik ben juist telkens benieuwd naar wat de app voor de foto kan doen. Dat maakt de app zo leuk en vernieuwend.


Verkrijgbaarheid
De app is gratis in de App Store en in de Google Play Store te downloaden.


Ik kan de app zeker aanraden als je lekker wil experimenteren met foto's maken en hier (nog) niet zo veel verstand van heb. Anders is het ook een leuke app als extra foto-systeem en geeft het je geheid een nieuwe kijk op je foto's.
Ik ga in ieder geval zelf nog even door met experimenteren en foto's maken!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.