27 februari 2016

Mijn week in tumblr #2

Tumblr blijft een favoriet netwerk van mij, waar ik het idee heb dat ik mijzelf nog net even meer uit dan op een andere sociale media platform. Het is eng maar enorm fijn tegelijkertijd, aangezien je op tumblr foto's kan 'rebloggen' (= op je eigen pagina neerzetten). Nu klinkt dat niet heel spannend, dat begrijp ik zelf ook, haha. Tumblr bestaat alleen uit een scala aan mogelijke foto's en de meest inspirerende zijn er te vinden. Hetgeen wat ik het mooie eraan vind, is dat ik altijd foto's vind die bij mijn stemming passen op dat moment. Het voelt hierdoor als een soort dagboek wat je bij houd. 
Toen ik in een vorig artikel had geschreven over recente foto's die ik op mijn tumblrsite had gereblogd, merkte ik dat ik dit enorm fijn vond om te vertellen. Alsof ik een soort van 'weekoverzicht' kon bespreken, alleen zonder de feitelijke foto's en meer op het gevoel wat bij de plaatjes hoort. Zoals jullie misschien wel weten, is gevoel meer mijn ding. Dus ik ben van plan vaker recente tumblr foto's te delen!

















Zoals jullie misschien wel merken, waren de foto's uit het vorig artikel meer stralender en ja ook wel vrolijker. Dit klopt ook wel. Ergens vind ik het eng om te delen, maar: in de tussentijd vind ik het leven weer wat moeilijker. Ik ben weer banger geworden, ben weer meer gaan nadenken en ben af en toe dan ook compleet de draad kwijt. Ook ben ik in de tussentijd meerdere malen gekwetst, waar ik weer even van moest bij komen. Elke keer. 
Het leven is echt niet zo makkelijk haha, dat blijkt. En dat vind ik ook niet erg hoor. Buiten dat ik wat angstig kan zijn en weer sneller in de paniekmodus kan schieten, heb ik niet het idee dat ik mezelf ook kwijt ben. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik mijn innerlijke balans weer telkens terug kan vinden en ook de energie weer kan vinden om door te gaan.
Wel ben ik de laatste tijd gewoon erg moe en heb ik dus veel rust nodig. Door alle gebeurtenissen die opstapelen, is het soms lastig om jezelf weer te herpakken of tijd voor jezelf te nemen. Nu vind ik dat gelukkig geen probleem, ik merk alleen wel erg dat ik redelijk vaak die tijd voor mezelf moet nemen.
Ik sta op met het gevoel dat ik nog uren kan slapen, ik slaap uberhaupt slecht, ik krijg aan alle kanten te horen dat ik vaak zeur over dat ik moe ben en ga zo maar verder. Het laatste is in mijn ogen geen aanstellerij, maar dus echt zo. Het voelt gewoon alsof de energie uit me lekt (dit klinkt wel heel raar, haha) en alsof het door alle veranderingen en moeilijkheden uit me wordt gezogen. Dat maakt ook nog eens de draagkracht voor kleine tegenvallertjes minder.

Verder vond ik het lastig om oprecht naar plaatjes te zoeken op mijn tumblr, ik begon namelijk ineens heel veel teksten te rebloggen. Wat dat betreft is tumblr soms best confronterend: als je je wat minder vrolijk voelt en innerlijk alles pijn doet, dan word je bijna gezogen naar de quotes die dit voor jou beschrijven. Ik moet zeggen dat het me erg heeft geholpen, maar pijnlijk was het even wel.
Daarnaast heb ik wel veel mooie, gevoelige, kwetsbare en inspirerende plaatjes weer gevonden. Waarvan een selectie hierboven staat. 

De allereerste foto vind ik persoonlijk het meest hebben, hij is een beetje mysterieus met veel gevoel en is heel kwetsbaar. Echt een beetje hoe je de afgelopen tijd voor mij kan beschrijven. Ik merkte dat ik veel foto's van vossen heb gereblogd, wat een lieve en mooie beesten zijn dat! Ook zag ik veel handen terug komen? En sprak het creatieve en spirituele er weer uit. Ik hoop dat deze beelden ook inspirerend aanvoelen voor jullie!

Disclaimer: Bovenstaand stukje vertel ik niet omdat ik aandacht wil trekken of me aanstel. Integendeel zelfs, ik ben allergies voor aanstellers. Wel wilde ik graag mijn we(e)k(en) delen, en dit was qua gevoel gewoon een groot deel hiervan. Ik hoop dat jullie dit kunnen waarderen. Verder red ik mezelf prima en ga ik gewoon door met waar ik gelukkig van word!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.