25 februari 2016

Been there, done that | tag



Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een tag online heb geknald, tijd voor nog een! Deze tag zag ik laatst bij Vera online komen, en de titel trok me gelijk om het hele artikel door te lezen. Tags over reizen en landen blijf ik de leukste tags vinden, lekker vertellen over verschillende landen en herinneringen: heerlijk. Ik denk nog vaak terug aan de mooie tijden op vakantie en de mooie dingen die ik heb gezien. Ik besloot het dus weer eens op de vakantie herinneringen te gooien en deze tag gelijk maar in te vullen, enjoy!


Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
België
Luxemburg
Frankrijk
Portugal
Spanje
Duitsland
Zwitserland
Tsjechië
Denemarken
Groot Brittanië

Ik ben alleen nog binnen Europa geweest, ik zou heel graag nog eens buiten Europa de cultuur willen opsnuiven. Maar voor nu is dit al heel veel, haha.

Welke bestemming staat bovenaan je lijstje? Met andere woorden: waar wil je echt nog een keer heen?
Nadat ik eindelijk eens naar Londen ben geweest, heb ik dit gevoel niet meer enorm. Ik heb meer het gevoel dat ik nog zo veel mogelijk van de wereld wil zien. Ik wil andere culturen ontdekken en van alle natuur genieten. Ik zou wel eens naar een, over het algemeen, spiritueel land willen. Gewoon om te ervaren hoe men er daar mee om gaat.
Verder is mijn lijstje met steden die ik graag wil zien nog wel redelijk lang, maar daar heb ik dus echt gewoon geen voorkeur bij.


Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shoppingvakantie, culturele vakantie etc.)
Ik heb jaren met mijn ouders een 'strandvakantie' gehad, gecombineerd met leuke uitjes. Maar ik ging me simpelweg vervelen als we wéér aan het strand lagen. Terwijl ik bij citytrips het af en toe ook wel weer te veel vind. Toch blijven citytrips mijn favoriet: lekker veel zien en er op uit trekken in een relatief korte tijd. Shoppingvakanties vind ik trouwens een raar fenomeen... Ben je dan alleen maar aan het shoppen of ben je ook dingen aan het bekijken? Ik denk het laatste, maar dan nog ben ik daar gewoon niet van. Winkels heb ik ook hier, daarvoor hoef ik niet naar een ander land. Als ik lang op vakantie ben vind ik het ook wel leuk om af en toe een lokaal winkeltje in te lopen, of even wat extra kleding te scoren. Maar ik ben toch echt meer van het lokale ontdekken.
Ook zou ik nog graag geen keer willen doorreizen. Het liefst in mijn eentje. Ik heb een keer met mijn ouders met de Landrover door Schotland van hotel naar hotel gerezen, dat was super tof, maar redelijk kort. Ik wil dat graag nog eens over doen en meer er op uit trekken!


Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog eens heen zou willen?
Dit is ook een vrij lang lijstje. Grappig genoeg ga ik graag terug naar plekken waar ik al geweest ben. Zo wil ik natuurlijk weer een keer terug naar Londen (duh, ik hou van Londen), ik ga nog graag een keer terug naar Barcelona (en dat gaan we waarschijnlijk deze zomer doen!), ik wil graag terug naar Praag aangezien ik deze stad echt door en door ken en ik benieuwd ben wat er is veranderd in de tussentijd. Ook wil ik graag weer naar Kopenhagen, dit was zo een grote stad en ook is Luxemburg heel leuk.
Als ik echt plekken moet noemen dan is dat waarschijnlijk onze heuvel van het kampeerterrein net buiten Londen, waar we bijna elke avond zaten en konden uitkijken op de lichtjes van Londen. Ook heeft de Theems in Londen erg veel indruk gemaakt. Verder zou ik graag terugwillen naar de cityboot in Denemarken met iedereen: gezellig met zijn allen rondkijken en foto's maken haha.
Oh, en ook wil ik graag weer naar een kerstmarkt in Duitsland!

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd?
Mijn werk bestaat alleen nog uit bijbaantjes. Hierbij bereik ik wel plaatsen door het hele land heen, maar niet echt bijzondere bestemmingen. Ik hoop in de toekomst dit te bereiken.
Verder ben ik met school wel naar leuke bestemmingen geweest. Zo ben ik met school naar de kerstmarkt in Osnabrück geweest, en zijn we een werkweek naar Praag geweest.

Met wie ga je meestal op reis?
Ik denk voornamelijk met mijn gezin, al had ik een aantal jaar geleden besloten dat dat voorbij was. Stiekem toch niet helemaal waar haha.
Verder ga ik veel met scouting op reis. Met de vriendengroep! Zo zijn we in Wiltz geweest, Londen en Denemarken. Dit jaar wordt het hoogstwaarschijnlijk Antwerpen!

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen?
Pfoe, ik ben dus al met vrienden op vakantie geweest. Ik zou denk ik toch ook wel met één hele goede vriend(in) op vakantie willen, of een kleinere vriendengroep (vaak gingen we met minimaal 20 mensen, haha).
Ook lijkt het me geweldig om met een partner op reis te gaan, maar he, daar heb je op zich een partner voor nodig.

Wie of wat zou je mee nemen naar een onbewoond eiland?
Fijne mensen die ik niet zat ga worden. Een fire-starter, een universele pan, genoeg kleding en verder mijn tekenboek met materiaal.


Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest?
Vroeger gingen wij vaak op vakantie naar de camping, waar we een sta-caravan hadden. Super gezellig altijd, echt een mooie plek. Verder ben ik wel weekendjes in Nederland 'op vakantie' geweest, maar niet langer dan 5 dagen.

Ga je liever naar een attractiepark of naar de dierentuin?
Een dierentuin vind ik enorm relaxed en een fijne tijdsbesteding. Maar dit doe ik al regelmatig. Dan ga ik liever naar een attractiepark. Ik ben zelfs een keer op vakantie geweest voor een paar dagen naar een attractiepark in Duitsland, in de zomervakantie. Dat was echt enorm gezellig en leuk.

Zou je liever een ski- of zon vakantie hebben?
Ik ben nooit op wintersport geweest. Dus daar kan ik niet echt over oordelen. Verder is het ook nog eens zo dat ik zon echt wel fijn vind, maar ik vaak het gevoel heb dat ik compleet wegsmelt haha. Doe mij maar iets er tussen in.



Wat is jouw leukste vakantie herinnering?
Wat is dit lastig om te kiezen, ik heb zo veel vakantie herinneringen. Ik denk toch dat ik de twee dagen in Londen het allerleukst vond! Alle winkels bezoeken en van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid hoppen met de metro! Ik heb hier zo intens van genoten.
Verder is de Schotland vakantie ook heel tof geweest: lekker met de Landrover over de weggetjes heen crossen en alle oude kastelen bezoeken.
En ik vond Lissabon heel leuk, alle cultuur was heel tof om te ervaren.

Wat is jouw minst leuke vakantie herinnering?
Ik heb gelukkig niet echt een vervelende situatie meegemaakt op vakantie.
Misschien dat ik tegen het raam ben aangesprongen in Denemarken? Of dat we bijna werden gearresteerd voor geluidsoverlast in Praag? Dat de rotsen in Lissabon erg tegen vielen? Dat ik me kapot verveelde in Frankrijk? Dat we heel lang hadden gelopen maar de tuin van Dali en er vervolgens niet in konden in Barcelona? Dat mijn papa altijd heel breed voor mij moest staan in Barcelona, Lissabon, Frankrijk etc. vanwege de enge mannetjes die mij probeerde uit te kleden met hun ogen?
Ik weet het niet, dat er iets tegenvalt hoort er soms juist ook bij. Dat maakt de ervaring oprecht.


Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Ik ga dus waarschijnlijk naar Barcelona, Spanje, met mijn ouders. En anders stond Italië hoog op het lijstje. Daarbij ga ik waarschijnlijk naar Antwerpen met de scoutinggroep.

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Wat een lekkere negatieve afsluiter :p. Een land als Marokko of Egypte trekt mij totaal niet, terwijl het er juist heel mooi schijnt te zijn. Verder sta ik juist voor alles open. Kom maar op met dat avontuur!

Ik heb weer lekker veel vakantie kiekjes er tussen geplaatst. Ik had er stiekem nog veel meer op het lijstje staan van potentiele blog foto's. Maar dit zijn ze geworden: foto's van het kamp in Londen en foto's van de roadtrip naar Lissabon. Als ik dit weer zie, krijg ik toch wel weer erg heimwee terug naar die plekken en herinneringen!
Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.