23 februari 2016

Tip: Crêpe affaire


Van de week was het weer eens tijd om met een lief studiegenootje te gaan lunchen. Vaak besluiten we om net even voor school samen ergens te lunchen, gewoon omdat dat natuurlijk enorm gezellig is, dan kunnen we nog even overleggen over de opdrachten, wat praten over school en kunnen we nog even stoom afblazen voordat we weer aan de bak moeten.
Meestal lunchen we bij de Yoghurt Barn, wat zeker een aanrader is. Maar, mede omdat mijn vriendinnetje best een zoetekauw is (hihi) stelde ik laatst voor om eens naar Crêpeaffaire te gaan. Hier was ik zelf nog nooit geweest, maar ik wilde al sinds hij in Haarlem kwam, een bezoekje brengen!


Crêpeaffaire staat, zoals de naam al zegt, bekend met zijn pannenkoeken, maar ze serveren ook wafels, koffie, thee, chocomelk, sapjes en zelfs verschillende ontbijtjes.


We stapten binnen, en de grote ruimte was op één stel na leeg. Wel kwam er een hele warme sfeer ons tegemoet en keken we ons ogen uit op de mogelijkheden in eten wat werd aangeboden. We werden er op geattendeerd dat we hetgeen wat we wilde bestellen 'to go' konden meenemen, maar we konden ook plek nemen om de menukaart te bekijken. 
We gingen in een hoekje zitten, naast een muur met krijt verf waar allerlei leuke teksten waren geschreven. We zaten er heerlijk, gezellig, knus en warm. 

We besloten allebei een wafel te nemen en wat te drinken. Ik ging voor de Chocochinno, een combinatie van cappuccino en chocolademelk, en hij is goedgekeurd hoor! Wel heb ik later nog extra chocolade erbij gedaan, omdat ik dat toch nog wel even miste.
Extra leuk was dat er bij het warme drinken kleine Tony Chocolonely's werden geserveerd.


Toen waren onze warme wafels klaar. Ik denk dat ik nog nooit zo een lekkere wafel heb gegeten. En daarbij heb ik hem wonder boven wonder ook heel netjes kunnen eten! Verder kan ik er niet zo veel over vertellen. Ik heb gewoon echt enorm lekker gegeten.
We konden dus met mega volle buiken richting ons college. Een geslaagde lunch.

Ik was al een tijd mega benieuwd naar Crêpeaffaire, en het is zeker voor herhaling vatbaar! Ik had me wat meer voorgesteld bij de ruimte, maar man, het eten! Ik kan er niets anders van maken dan dat het gewoon ronduit verschrikkelijk lekker was en alle wafels overtrof die ik ooit heb gegeten.
Ik ben nu wel extra benieuwd naar de pannenkoeken, oeps. Die zagen er namelijk ook enorm goed uit, haha!

Liefs




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.