26 oktober 2012

Joti 2012 bij Scouting Brigitta Haarlem!

Afgelopen weekend ben ik het hele weekend bezig geweest met scouting. Dit was een weekend wat in het teken stond van technologie, het internet. Scouts vanuit de hele wereld kunnen dan met elkaar communiceren (dat is toch best wel heel gaaf?). Omdat ik als explo en leiding mee was, zat ik eigenlijk 'achter de schermen'. We verzorgde gehele programma's voor 11- en zelf hadden we als explo zijnde ook een programma. Namelijk de JOTI-TWIT-HIKE. Dit was via twitter, en alle explogroepen vanuit heel Nederland die meededen werden beoordeeld. In de nacht hadden wij ook een nachtspel. Al met al een geweldig weekend waarbij we over 2 nachten 5 uur hebben geslapen. *Klik hier* voor de scouting brigitta site.

Bij ons middagprogramma hebben wij ook een aantal filmpjes moeten maken en uploaden. Hierbij dus een indruk van wat wij hebben gedaan. Onder elk filmpje staat ook een uitleg van wat de bedoeling nu eigenlijk was.


Dit is ons introductiefilmpje. Vrijdagavond hadden we de mogelijkheid om een bonusopdracht te doen. De opdracht was; maak een kwartetspel met verschillende voorwerpen, en film dit. Hiervoor hebben we matjes, mobieltjes, maffiakaarten, sleutels, dobbelstenen, kantoorartikelen etc. gebruikt. Dit is ook terug te zien in het filmpje. Hieraan hebben we 5 uur gezeten om te bewerken, waardoor we om half 5 's nachts konden slapen. Maar we zijn zó trots op dit filmpje. Wij zijn samen ook te zien aan het einde waarin we uitleg geven. (klik hier voor madelief haar blog)


(dit is niet ons filmpje, maar gemaakt door Frederick) Donderdag avond was het opbouwdag. Hierbij waren wij niet aanwezig. Maar hierin is te zien hoe de Joti nu eigenlijk is opgebouwd!


Voor ons programma was het 11- programma waarbij ik ook heb geholpen. Ik stond bij post 8; skype pictionary. Dit filmpje geeft je een indruk van hoe het eraan toe ging bij de 11-! (gemaakt door Erwin)

Dan ons programma!
Opdracht 1 luidde als volgt; maak een foto van jullie volledige team die springt. Alle voeten moeten van de grond afzijn. En dit is de foto die hieruit is komen rollen!
van links naar rechts: Alex, Pepijn, Owen, Femke, Veerle, ik, Madelief, Bram, Marvin, Anouk
Ons exploteam bij de Joti!

Opdracht 2. Maak een chips sculptuur! Met water en chippito's hebben wij een heus kasteel kunnen bouwen. Met natuurlijk veel geklets en veel tijd. Daarom is het filmpje versneld, zodat je het hele proces kan zien.
Het chips sculptuur is onder leiding gemaakt van: Bram, Alex en Femke

Opdracht 3. Maak een mobiel waarbij de poppetjes vuurtjes zijn geworden. Geheel brandveilig was het absoluut niet, maar alles stond wel aan en het is ons dan ook gelukt!
Dit is gemaakt onder leiding van: Veerle


Opdracht 4. Breng een bezoekje aan Madame Tussauds, maar niet alle beelden stonden al klaar! Onze versie is toch wel leuk gelukt, alleen is ons beeld helaas niet helemaal goed overgekomen, jammer!
Alle beelden zijn gespeeld door: Bram & Pepijn, Femke, Veerle, Anouk, Alex, Marvin
Toeristen: Eerst Manon, daarna Madelief


Opdracht 5 was wat mij betreft het engst.. Crowd Surfen. Sta je op zo een hoog muurtje en moet je je maar laten vallen in de hoop dat je team je opvangt.. ehmm... Ik heb hoogtevrees dus toen ik op het muurtje stond begon ik gewoon bijna te huilen zo eng vond ik het, ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar de rest wel. Respect voor hun, haha. Het ziet er ook nog eens vet uit :)


En dan tot slot moest de smaakpolitie nog even bij ons langskomen. Meike hebben zij ( gespeeld door Madelief en Anouk) eens onder handen genomen en goed- en afgekeurd.

Al onze filmpjes zijn snel door mij bewerkt. We hadden hiervoor 3 uur in totaal, hierin moesten we de spullen kopen en uitzoeken, opdracht uitvoeren en bewerken. Hierbij is heel veel stress ontstaan maar gelukkig is alles goed geregeld en hebben we ons ook nog kunnen opsplitsen.
Het is voor ons dus niet alleen wat we hebben neergezet, maar juist het proces en dat we dit samen hebben gedaan.


Hierna hebben we lekker kunnen eten. Maar voordat we gaan eten moeten wij natuurlijk met onze hele 11+ happeren! Dit is gefilmd door Ruben als het goed is. 
Een tip; zet je geluid maar íetsje zachter...

Hopelijk hebben jullie een goed beeld van de Joti gekregen. Dit is waardoor ik super moe was deze week. Ik heb genoten, dit is benoemd tot een van mijn leukste scoutingweekenden van het jaar!

Big hug, Manon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.