14 mei 2013

Kwantiteit of kwaliteit?

Daar ben ik dan weer, terug van weg geweest en klaar om weer volledige artikelen te posten! (leuk om te zien, dat als ik weer iets post dit opeens weer massaal word bekeken! Hoe weten jullie dat? Bloglovin'? Ik vind het iniedergeval erg leuk om te zien!).
Voor deze keer sla ik weer meer de beauty en fashion kant in. Want in dit artikel ga ik kijken of ik per product meer van de kwantiteit of kwaliteit ben? Ga ik meer voor goedkoop en veel of voor duur (kwaliteit) en dan iets minder? Ik heb dit artikel bij teske zien staan, en bedacht me dat dit goed als tag zou kunnen dienen, omdat het per persoon anders is. :) Ik gebruik de opbouw dus wel van haar artikel, maar de inhoud is anders. enjoy!

Laten we beginnen bij make-up.
Hier kan ik volmondig zeggen dat ik liever voor kwantiteit ga. Ik heb sommige spulletjes van over de 10 euro, maar verder ga ik echt niet. Deze wat prijzigere producten zijn dan in mijn stash BB-cream, oogschaduw palletten, en af en toe een mascara. Waarvan ik de mascara dan meestal cadeau krijg! Wat betreft make-up ben ik al snel tevreden als het gaat om kwaliteit. Bij sommige blush of oogschaduws vind ik het juist niet fijn als de kwaliteit te erg is en er daarvoor heel veel pigment zit in de producten, zo kan ik voor mijn gevoel vrij spelen met make-up zonder dat dit gevolgen zou hebben voor mijn look. Ik vind het heerlijk om te kijken naar dure producten van die grote merken, maar ik zal het niet over mijn hart verkrijgen om ze te kopen. Ik zeg trouwens niet dat ik niet veel uitgeef aan make-up, ik heb namelijk opgeteld wat ik per dag op mijn gezicht doe voor een naturel dagelijkse look en dit kwam rond de 70 euro uit. Wie had dat ooit gedacht van mij haha.

Als we dan over gaan naar de sieraden, ligt dit wel héél anders.
Ik ben opzich wel een meisje van de sieraden, maar ik draag ze liever elke dag dan dat ik per dag moet uitkiezen welk sieraad ik bij mijn look zal doen. Ik heb opzich wel een grote stash, maar veel draag ik gewoonweg niet. Aan sieraden kan ik zeggen dat ik absoluut wel veel uitgeef. Ik ga dan veel liever voor kwaliteit. Ik leg zo 20 euro neer voor een ketting, of 15 voor een ring, daar betrap ik mezelf elke keer weer op. Maar ik vind het niet erg. Zo weet ik dat de sieraden tenminste zijn afgewerkt en van goede kwaliteit zijn.

Van kleding weet ik het nog zo net niet..
Sowieso geef ik (lees: mijn mama) veel geld uit aan mijn broeken. Maar dit komt niet omdat ik de kwaliteit van broeken echt heel speciaal vind, bij mij gaan ze na ongeveer 3/4 maanden toch weer stuk. Ik ben altijd heel moeilijk geweest in de pasvorm voor broeken waardoor ik al klein meisje als merkbroeken van ruim 80 tot 120 euro moest dragen, en ze dan zelf nog moest bijstellen omdat ze vééél te groot waren. Te bizar voor woorden eigenlijk. Nu ga het beter en komen mijn moeder en ik weg met ongeveer 40 tot 60 euro voor broek (nog veel!). Wat dat betreft moet ik dus wel voor kwaliteit gaan. Maar ik ga liever voor kwantiteit. Ik heb nooit een hele grote garderobe gehad als klein meisje, dus toen ik zelf mocht shoppen ging ik altijd voor de uitverkoop en de zo goedkoop mogelijke shirtjes, zodat ik er wat meer kon kopen. Nu is het wat afgenomen omdat ik een vrij grote garderobe heb nu en de shirtjes mij minder aanspreken. Ik ben nog steeds bij de H&M te vinden, maar ik ga nu toch liever voor shirtjes van 30 euro.... ja.

Mag ik het over schoenen hebben?
Ik heb namelijk een verslaving aan schoenen kopen! Ik heb nu rond de 25 paar schoenen, waar ongeveer een derde hakken van zijn. Nu ik ben uitgegroeid mag ik het opeens helemaal zelf weten, en manon die weet dan wat haar te doen staat. kopen kopen kopen kopen. Ik wil zo veel mogelijk schoenen. Als ik schoenen zelf moet kopen ga ik zeker voor kwaliteit. Maar natuurlijk heb ik daar ook mijn moeder, en daardoor zitten er heerlijke uitschieters in mijn schoenencollectie. Die zijn dan van echt leer of echt suede. me likey!

Om het dan even niet over beauty en fashion te hebben.
Qua andere spulletjes ben ik eigenlijk totaal geen hamsteraar, okee soms wel. Het hangt af van mijn bui. Soms ben ik onwijs streng voor mezelf en weet ik gewoon wanneer ik iets wel of niet nodig heb. Maar soms loop ik in van die goedkope winkeltjes met spulletjes die te schattig en te leuk voor woorden zijn, en dan kan ik opeens enorme inkopen doen. Wat dat betreft ben ik dan zeker van de kwantiteit!

Daarbij ben ik toch wel iemand die vaak buiten de deur eet en drink.
Ik ben geen persoon wat extra vroeg opstaat om nog even een broodje te smeren, wat dat betreft leg ik bizar veel geld neer om buiten de deur te lunchen. Ook vind ik het niet erg om even gezellig een terrasje te pakken of gezellig wat te drinken op een feestje, wat ook vrij duur uitpakt. En daarbij vind ik het heerlijk om uiteten te gaan.. Haha, dan ga ik opeens wel voor kwaliteit.

Ik kan zeggen dat ik uiteindelijk toch heel erg in fases ga voor kwaliteit of kwantiteit. Kwaliteit is voor mij toch wel een soort cadeau wat ik mezelf af en toe geef, maar het voelt dan super goed om te "krijgen". Kwantiteit vind ik zelf gewoon leuk, dan kan je zien wat je van die ene middag allemaal heb meegebracht en dan kan je dat allemaal heerlijk uitstallen. Ik kan zeggen dat ik toch redelijk gemixt ben!

Big hug.

De credits van al deze plaatjes gaan trouwens volledig uit naar de mensen, blogs, bedrijven, van wie deze geweldige producten zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.