16 mei 2013

Tag: Been there, done that!

Tagjes tagjes tagjes, ik kan er geen genoeg van krijgen! Zeker niet toen ik deze zag bij Meike. Ik wilde de tag eigenlijk al meteen doen, maar omdat ik geen beschikking had over mijn laptop moest ik nog even wachten. Nu is de tijd daar en kan ik het eindelijk hebben over de reizen die ik heb gemaakt! Super leuk.

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
Even kijken, ik ben sowieso niet verder gekomen dan Europa. Ik ben natuurlijk in Nederland geweest, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Schotland, Denemarken en Tsjechië.

Wat is jouw ideale vakantie?
Op vakantie met mijn ouders ben ik altijd heel erg van de strandvakanties, dag in dag uit lekker aan het strand liggen en niets doen, helaas zijn mijn ouders dan altijd van plan om dingen te ondernemen zoals wandelen etc. Met scouting ga ik met kamp een weekje weg, eerst was dit voornamelijk in Nederland, maar nu zijn we naar Luxemburg geweest en gaan we naar Denemarken. Dan hou ik er ook zeker van om te relaxen, maar niets is dan leuker dan dingen ondernemen en ook een beetje cultuur snuiven. Met school ben ik een weekje in Tsjechië geweest om cultuur te snuiven en een keer een dag in Duitsland, en ik moet zeggen dat dat ook zeker niet tegen viel (als was dat natuurlijk dan ook weer gecombineerd met shoppen!...).

Dit is in praag :)
Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog eens heen zou willen?
Ik vond Praag(Tsjechië) heel bijzonder, omdat ik het nu denk ik wel ken als mijn broekzak, en dan lijkt het me leuk om er weer naar terug te gaan en te kijken wat ik nog weet en wat ik nog kan verkennen. Ook vond ik Barcelona (Spanje) heel, maar dan ook heel, mooi en speciaal. Overal waar je liep was kunst en dat vond ik zo leuk. Ik heb nog lang niet alles gezien in Barcelona dus please, laat me terug gaan?

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.

Dit was op de Haarlem Jamborette, een groot internationaal kamp in Nederland. Ik heb het zo naar mijn zin gehad daar! Dit was in 2011. En hier zie je de opnames voor het Jeugdjournaal waar we voor zijn geïnterviewd samen met heel veel anderen die daar liepen. Je ziet ons hier onze yell doen voor de camera. :)

Ben je al wel eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Hier kan ik helaas nog niet over meepraten, aangezien ik alleen maar een bijbaantje heb.

Met wie ga je meestal op reis?
Dit verschilt wel eens, ik ga met mijn ouders en broertje op reis. Maar het kan zijn dat ik meer met mijn vrienden van scouting op reis ga. :)

Wie of wat zou je meenemen op een onbewoond eiland?
Ik zou mijn vriendengroep van scouting meenemen, dan wordt het sowieso leuk en dan overleven we het wel met zijn allen. Maken we gewoon een eigen dorp zoals altijd haha!

Ben jij al wel eens in Nederland op vakantie geweest?
Met familie ben ik al klein kindje wel eens mee geweest naar centerparcs. En nu zijn we dan met vrienden een weekje naar Limburg geweest, en een keer naar Ameland. Met scouting ga ik dus best wel vaak op "vakantie" in Nederland, maar ook midweekjes naar Walibi met de rest van de scoutingmensen uit Nederland!

Fundays!!
Ga je liever naar een attractiepark of naar de dierentuin?
Deze vind ik moeilijk. Ik denk dat het echt heel erg aan mijn stemming ligt. Met familie ga ik graag naar Dierentuinen, en als date zou het echt een droom zijn om naar de dierentuin te gaan :). Maar toch ga ik heeel graag met vrienden, of met mijn gezin naar een attractiepark. Lekker uitrazen in de attracties en dagen lol!

Zou je liever een ski- of zonvakantie hebben?
Ik ben nog nooit op skivakantie geweest, en het spreekt mij eigenlijk ook totaal niet aan. Geef mij maar de zon, dan ben ik tevreden, oh en natuurlijk een stel leuke mensen!
Uiteten in Wiltz na een week kamp!

Wat is je leukste vakantie herinnering?
Pfoe, ook al zo een moeilijke, ik maak zo veel mee. Ik vond het heel leuk om uit te gaan in Praag, om lekker rond te kijken in Barcelona. En ik vond het heel grappig om in Wiltz (Luxemburg) uit eten te gaan met de hele scouting groep, ze wisten niet wat hen overkwam daar! 

Wat is je minst leuke vakantie herinnering?
Alle 'leuke' wandelingen met mijn ouders. Bah. Doe maar niet. Voor de rest is er nooit iemand verongelukt tijdens een vakantie, gelukkig.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Dit jaar heb ik vroeg vakantie, en dat ga ik optimaal benutten. Eerst ga ik met een vriendin door Nederland reizen. Dan de eerste week van de vakantie ga ik in Nederland op kamp met kinderen van 7 tot 11, als hun leiding. Dan ga ik de tweede week op kamp naar Denemarken met mijn eigen vriendengroep. En daarna ga ik nog een weekje naar Londen met mijn gezin. Ik heb er zo veel zin in!

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Ik zou het niet zo snel weten, er zijn geen landen waar ik iets op tegen heb, behalve landen waar het extreem warm of koud is. Dat vind ik niet zo fijn. Meike had hier neergezet dat ze niet naar landen zou gaan die in oorlog zijn, dat vind ik een hele goede! Ik wil niet dat mijn leven in gevaar is tijdens een vakantie!

Nu hebben jullie hopelijk een beter idee van mijn reizen. Ik dacht van mezelf dat ik nog niet zo veel heb gezien of heb meegemaakt. Maar eigenlijk valt dit reuze mee, ik maak juist veel mee. Ik kom alleen niet verder dan Europa, maar dat hoeft nog even niet. :)

Big hug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.