30 mei 2013

ZOMERVAKANTIE!


Na ongeveer 6 weken ploeteren voor de examens is het dan zo ver: die welverdiende vakantie. Pfoe, en wat heb ik hem nodig.. Mijn laatste examen was afgelopen dinsdag, 28 mei, en dit was natuurkunde. Gelukkig had ik geen enkele dag twee examens op een dag, maar wel dus één op de allerlaatste dag. Maargoed, daar zijn we nu ook vanaf. :)

Zo lang waren we al aan het leren. Eerst natuurlijk die laatste tentamenweek (van anderhalve week), daarna doorbijtdagen wat inhoud dat we naar school gingen om proefexamens te maken of voor bijles/examentrainingen. Toen kwam de meivakantie, wat voor ons natuurlijk een leervakantie werd, ik heb genoeg ontspanning gehad hoor, en ben er regelmatig uit geweest. Alleen werd ik in deze vakantie ook ziek van de stress en dat was geen pretje, alles deed pijn en mijn hele keelholte was opgezet van de stress waardoor ik verkouden werd en ook had ik last van de nodige hoofd- en buikpijn. Daardoor bleef ik vaak verplicht thuis. Gelukkig kreeg ik snel anti-stress pilletjes op natuurlijke basis dan wel. Zo verdween mijn opgezette keelholte, en als ik er weer last van kreeg moest ik weer aan zo een pilletje, hierdoor werd het gelukkig allemaal iets dragelijker. Na het eerste examen (Nederlands) was de stress wonderbaarlijk genoeg in een keer weg. Mijn examens heb ik gemaakt met vaak een vrije dag ertussen, wat heel fijn was, maar daardoor leek het wel ééuwen te duren.

Het duurde in totaal twee-en-een-halve week en dat is nu achter de rug. Ik heb geen idee hoe ik het heb gemaakt. Het kan nog alle kanten op, ik ging absoluut niet geweldig mijn examens in maar juist omdat ze zo zwaar tellen heb ik nog kans om te slagen. Of ze dan ook goed zijn gegaan weet ik dus niet helemaal. Het ene moment snapte ik alles het volgende moment twijfelde ik enorm. Daarom maak ik nog geen oordeel. Al ben ik bang dat dit gemengde gevoel niet veel goeds voorspelt..

De uitslag komt over twee weken, dus tegen die tijd kijk ik verder. Nu ga ik alleen maar heel erg genieten van de vakantie! Het zonnetje komt gelukkig na al die regenachtige dagen weer langs de wolken kijken en nu heb ik alle tijd om er lekker in te zitten. :) Voor de rest staan er genoeg leuke dingen nog gepland. En het allermeest kijk ik uit naar de fundays! 3 dagen walibi met scouting mensen vanuit heel nederland, en dan gezelligheid en feesten en whiiieeee.

Nu het vakantie is heb ik eindelijk weer een beetje rust, en kan ik mijn dagen indelen zoals ik wil. :) Ik heb geen idee of ik veel ga bloggen nu het kan, omdat ik nu ook opeens veel tijd heb voor andere dingen die eerst ook niet konden. Jullie gaan het dus vanzelf merken! Wel ben ik bezig met ideeën voor mijn blog en ik hoop dat ik ze snel kan uitwerken!

Geniet van het weer! Voor alle andere examenkandidaten: Geniet van de vrijheid en voor de niet-examenkandidaten: Kom op, jullie zijn er bijna, de laatste loodjes nog!

Big hug, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.