12 juni 2013

FUNDAYS was iets om noooooit te vergeten!

Afgelopen weekend ben ik, zoals jullie weten, naar fundays geweest. Ik heb een geweldig weekend gehad. Zo geweldig dat ik er helemaal van moest bijkomen, vandaar ook dat er geen posts meer bij zijn gekomen. Ik had veel te veel slaaptekort, een alcohol kick, drang om te feesten, ik mis al de nieuwe mensen die ik heb ontmoet, en ik heb ook al geen stem meer over door walibi en de feesten 's avonds.

fundays2012(162)
Dit is onze groepsfoto van vorig jaar.

Voor het geval het nog niet duidelijk is, fundays is een weekend geörganiseerd door scouting nederland. Je komt er dus alleen voor in aanmerking als je hier staat ingeschreven, dus als je op scouting zit. Op fundays kom je aan, zet je je tent op, chill je en maak je avond eten, ga je feesten en nieuwe mensen ontmoeten, word je wakker gemaakt door een toeter en daarna met keiharde muziek :), ben je de hele dag in walibi en schreeuw je de longen uit je lijf, ga je nog harder feesten en meer mensen ontmoeten, laat slapen, vroeg wakker, opruimen, snel nog in walibi lopen en weer richting huis. Dit is van vrijdag tot zondag middag.

Voor jullie heb ik sfeerbeelden van vooral zaterdag overdag. Ook heb ik een filmpje voor jullie, wat het hele weekend laat zien. Deze is gemaakt door de fundaysploeg zelf, en het lijkt alsof je er zelf bij bent!

Embedded image permalink
Om te beginnen bij de voorbereidingen! Tuc kan bij ons niet missen, wij hebben namelijk altijd om 3 uur 's nachts tuc-tijd. Alleen komen we het niet zo vaak na, maar dit keer wel!

Embedded image permalink
Ik ging samen met 2 vriendinnetjes, en de rest van de Jongeren Tak al met de middagploeg mee. Zo konden we alles al opbouwen, in de volle zon. Het was zo warm toen! Dit was ons kampeerterrein, en we gingen net lekker chillen. :). Het stond op dat terrein helemaal vol, dus we waren zeer dankbaar met zo een grote plek zodat we ook gewoon konden zitten.

Embedded image permalink
Vrijdagavond waren de rest al bij ons gevoegd. Ook waren we hereenigd met vrienden die ver weg wonen. Vrijdagavond was er al een feest, maar dat begon pas vet laat, dus kon we nog gewoon gezellig doen. Hier zie je lieve mensjes, twee mensen van mijn eigen groep (de twee rechtse). Degene helemaal achter is Youri, en die ken ik al sinds 2010, maar woont een beetje ver weg. Die persoon links heb ik dit weekend leren kennen, en ik heb hem geshotgunt.

Van het feest heb ik geen foto's gemaakt, omdat dat puur genieten is :).

Embedded image permalink
De volgende dag zijn we de hele dag in walibi geweest. En omdat mijn telefoon toen nog niet leeg was heb ik hier de meeste foto's van gemaakt. Hierboven zie je mij en mijn beste vriendin Madelief in de rattle snake. We maakten een feestje in die attractie omdat ie totaal niet snel gaat ofzo. De rest waar we in gingen was dat wel :D.

Embedded image permalink
Dit was het blousje wat ik zaterdag aanhad. Ik ben hier zo verliefd op! Het is een spijkerblousje van een vrij dunne stof, zonder mouwen, en hij staat lekker stoer. Ook kon mijn das natuurlijk niet ontbreken bij een scouting evenement.

Embedded image permalink
Met de rest van de groep gingen we lunchen op onze vaste picknickplek in walibi. Die hebben wij ook geshotgunt omdat we ongeveer 2x per jaar in walibi komen. Hier zie je ons raar doen. We hadden lol en het was gezellig :).

Embedded image permalink
Tussen alle attracties door hebben we natuurlijk wel wat ontspanning nodig. Om even te laten zien wat een goed leven je heb op de fundays! Genieten in de zon met grote slush puppy's!

Embedded image permalink
En we zullen weten dat we in walibi zijn! De WAB en de Skunx kwamen ook nog even langs rijden. Dit is het thema verhaal van Walibi. Het deuntje is na zo een weekend niet uit je hoofd te slaan. haha.

Embedded image permalink
De tweede dag walibi zijn we nog even met de meiden (en Alex blijkbaar) op de foto gegaan. Madelief en ik hadden walibi oortjes gekocht en werden meteen door iedereen bunny's genoemd hahahaa. Typisch scouting. Deze meiden zijn heel speciaal voor mij.

Embedded image permalink
Toen ik thuis kwam kon ik het niet laten. Ik heb vaak zo veel moeite met afscheid nemen dat ik het langzaam afbouw. Ik zit hier nu ook nog met mijn oortjes op dit te typen.

En hier is dan eindelijk het sfeerbeeld filmpje! Zeker het kijken waard, ik vind het heel tof gefilmd en het laat hier ook de feesten zien die ik niet of de foto heb gezet :). Over dit filmpje heb ik dus géén rechten.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien hoe ik het heb gehad dit weekend. Zouden jullie het leuk vinden om vaker een foto verslag te zien? Met scouting maak ik namelijk echt hele toffe dingen mee!

Big hug.



1 opmerking:

  1. ziet er onwijs gaaf uit!! hoop dat wij volgend jaar ook gaan! gaan jullie naar exxploraxxion in oktober? xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.