20 juni 2013

Eindexamen


Ik had bijna van de daken geschreeuwd dat ik vakantie had. Ik was zo blij dat het allemaal voorbij was, en dat die stress minder werd. Ik kon eindelijk andere dingen doen dan leren en examens maken. Niks voor mij was dat. Totdat ik donderdag een telefoontje kreeg met de uitslag. Men wat was ik zenuwachtig. Misscchien verwachtte jullie het al door de context, maar het was geen goed nieuws.

"Manon, je cijfers zijn niet goed genoeg om te slagen, maar het is nog zeker niet voorbij. Je mag een herkansing doen." Hoorde ik van mijn mentor aan de telefoon. Ik had van te voren besloten dat áls ik een herkansing kreeg dat ik dan blij moest zijn dat ik nog een kans kreeg om het wel goed te doen. Maar flink balen was het natuurlijk wel. Ik wilde ook wel de vlag uit met mijn tas eraan, en taart en cadeautjes omdat ik was geslaagd. Maar dat zat er nog even niet in.

Ik moest als een malle gaan leren. Ik ging mijn kunst herkansen voor een compensatiepunt, en moest hiervoor 0.6 hoger scoren dan eerst. Een 5.9 moest wel te doen zijn toch? Voor mijn examen kunst had ik niet geleerd, en nu heb ik 4 dagen alleen maar met mijn neus in de boeken gezeten en alles geoefend. Het was wel enorm wennen om opeens weer om te schakelen van vakantie naar leren.

Dinsdag heb ik mijn herkansing gemaakt. Kunst moet op de computer worden gemaakt, maar nu had ik in plaats van 2 computers een laptop en moest ik de antwoorden opschrijven. Ik was als de dood dat ik tijd te kort zou hebben. Maar gelukkig was ik slim en had ik een eigen koptelefoon meegenomen (voor de muziek, films etc. die het examen bevat) die geluidsdicht was! Ik heb me zo goed kunnen concentreren en was heel vroeg klaar. Over hoe het is gegaan kan ik niet veel zeggen. Ik heb mijn best gedaan, en het examen ging wel beter dan mijn vorig kunst examen. Maar dat mag dan ook wel na 4 dagen volop leren.

Nu heb ik weer heerlijk vakantie, en daar heb ik gister dan ook gebruik van gemaakt. Ik ben een dagje met de trein wezen reizen, maar hier komt nog een uitgebreid reisverslag over! Nu is het verder genieten en afwachten tot de uitslag, welke volgende week woensdag is. Donderdag is mijn diploma-uitreiking dus het is nog even spannend. Maar ik ben wel een stuk rustiger. Als ik slaag ga ik namelijk lekker mijn hbo studie doen, maar zak ik dan ga ik voor de vavo (volwassenen onderwijs) omdat ik dan maar 2 vakken hoef te doen en alle moeilijke vakken heb afgesloten. Ik kom dus sowieso niet terug op mijn oude middelbare school en dat is toch wel hetgene wat ik hoe dan ook wilde. Het komt dus wel goed.

Big hug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.