18 november 2013

Baby all I want for Christmas is you

"Christmas doesn't come from a store, maybe Christmas perhaps means a little bit more..."  - Dr. Seuss, How the Grinch stole Christmas 

Op de een of andere manier ben ik al ongeveer in de kerstsfeer. Vandaag begonnen meerdere klasgenoten kerstliedjes te zingen en ik genoot ervan. De kerstcollecties liggen alweer in de winkels (denk aan de Lush!), en de kerstversiering is alweer opgehangen. Ik kan er van genieten, ook al wordt ik na een tijdje wél gek van alle kerstliedjes, ik hou van het gevoel van gezelligheid, dat het oké is om met een kersttrui over straat te gaan, en dat ik mijn kamer extra gezellig kan maken door alle kerst-versiersels.



In ons gezin deden we eerst veel meer aan sinterklaas dan aan kerst. Waar ik wel mijn schoentje zette (en hem soms nog steeds zet), heb ik nooit iets met mijn sokken gedaan, haha! Sowieso was voor mij als kindje het verhaal van sinterklaas veel duidelijker dan die van de kerstman. Waar ik volle overtuiging in sinterklaas geloofde, heb ik de kerstman altijd maar een rare gevonden.

Het verhaal van de kerstman is ook heel raar als je er over na gaat denken: Een wat gezette man, die een liefde heeft voor koekjes en melk, reist met vliegende rendieren in een nacht de hele wereld over om elk kind van een cadeau te voorzien. Maar het gevoel van kerst vond ik altijd een stuk leuker. Gezellig met mijn moeder de kerstboom versieren vond ik misschien wel het leukst. Op kerstavond gaan we altijd film kijken met ons gezin en slapen we beneden in de woonkamer. De dagen die erop volgden waren altijd gezellige familiedagen, met heerlijke kerstdiners.

Op school en op scouting wordt rond kerst een kerstdiner georganiseerd. Wat kon ik daarvan genieten: eten en gezelligheid! Allemaal heerlijke hapjes maken, en dan dat onder het genot van kinder-champagne met zijn allen nuttigen. Kaarsjes op tafel, iedereen in zijn mooiste kleding, ik vind het geweldig.

Rond kerst sneeuwt het de laatste paar jaren ook buiten! Ondanks dat ik absoluut geen fan ben van de kou en nattigheid van sneeuw, vind ik het wel een toevoeging aan de kerst als het sneeuwt. Als het daarna maar weer weg is, haha. Wat ik wél leuk vind aan sneeuw is dat je sneeuwelfjes kan maken! En meestal kan je als het heeft gesneeuwd ook schaatsen, en dat vind ik veel te leuk.

In het buitenland zijn er wat rare kerstgewoontes zoals dus de sok aan de schoorsteen. Ik vind het geen probleem dat wij dat hier helemaal niet doen. Maar wat ik wel mis is dat we hier niet aan de mistletoe doen. Waarom hangen hier nu geen mistletoe op willekeurige plaatsen? Bevorder de liefde, hang mistletoe op! Ik ben in ieder geval voor, het lijkt mij heel gaaf.
Met alle kerstsferen vind ik het sowieso wel fijn om lekker te knuffelen met de mensen die ik lief heb. Of om er lekker op uit te trekken. Ja, de kerst is gewoon fijn.

Ik hoop dat jullie dit soort posts ook leuk vinden. Ik vind het fijn om me helemaal uit te laten over een onderwerp, en dit te delen met jullie. Aangezien ik wat meer wil doen met het schrijven, lijkt mij dit een leukere en fijnere manier om een artikel te creëren. Maar ondanks dat blijven alle oude posts ook wel zo nu en dan terugkomen!

Spread te love and spread the Christmas feeling. <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.