30 juni 2014

Eindelijk van mij: Het enige echte kleurboek voor volwassenen


Eindelijk heb ik ook de stap genomen en heb ik eindelijk het enige echte kleurboek voor volwassenen gekocht. Ik was er een beetje sceptisch over, eerlijkgezegd. Natuurlijk heb ik vroeger enorm veel gekleurd, maar om dat nu nog zo te doen? Toen ik zag dat een vriendin van mij hem had gekregen, werd ik toch wel benieuwd. Zij was er zelf super enthousiast over! Met goede argumenten voor mijzelf heb ik mij er dus toch ook maar aan gewaagd.
Ik wil nog even vertellen: Ik schrijf vrijwel nooit over materialen/producten/dingen, ik vind het heel materialistisch klinken en dat ben ik totaal niet. Maar eigenlijk is schrijven over producten wel een van de leukste dingen! Wat vinden jullie, vaker doen of niet?
Al met al, vond ik dit genoeg bij mij passen om over te schrijven. :)


Mijn allereerste argument om dit kleurboek te kopen was: de opkomende vakantie! Stel ik moet even rust vinden (op scoutingkampen is dat vaak nodig!), dan kan ik me even verstoppen in creativiteit zonder dat ik er echt inspiratie voor nodig heb. Ook is het enorm goed tijdverdrijf, het is zo fijn dat je jezelf er bijna in kwijtraakt en dus ook de tijd vergeet. Ik vind dat persoonlijk heel fijn. Nog fijner is het om dat in het vliegtuig of busreis te doen of iets dergelijks. Dit waren mijn grote punten, en ik moet zeggen: ik kan echt mijn rust er in kwijt, en ik denk echt dat dit een heel fijn item word in verweggiestan. Voor als ik mij even wil terugtrekken.


Maar ik heb nog een groot voordeel gevonden. Ik liet het net al doorschemeren. Heb je dat ook wel eens, dat je iets creatiefs wil doen, maar geen inspiratie kan vinden? Dit is het antwoord! Ik snap dat er veel mensen dit te voorgeproduceerd vinden, dat vond ik ook in het begin. Maar het is zo ontiegelijk makkelijk. Het voldoet aan de behoefte van creativiteit, zonder dat je erbij na hoeft te denken. Soms heb ikzelf daar in ieder geval enorme behoefte aan. En dan pak ik de andere keer wel weer mijn dummy erbij om willekeurig in te tekenen of te verfen.


Ik vind het boek zelf ook enorm mooi uitgewerkt. Er staat voor iedereen wat in. Er staan hele gedetailleerde kleurplaatjes in, maar ook wat simpelere. Voor elke stemming staat er weer wat in, en voor ieder persoon is er dus wat anders. Het is écht voor volwassenen gemaakt, wij hebben net wat meer geduld voor een tekening en ik denk ook dat het ons niet heel veel uitmaakt dat we niet meteen de kleurplaat af hebben.
Hierboven zie je ook eentje waar ik nog heel lang over ga doen, maar het is zo rustgevend!


Ik ben dus ronduit positief. Ik vind het zelf ook wat voorgeproduceerd, maar dat maakt mij ook vaak niet uit. Ik ben heel blij dat ik hem eindelijk in huis heb en naar elke reis mee kan nemen! Ook denk ik dat de wat minder creatievelingen onder ons hier wat mee kunnen, jullie hebben vast ook wel eens een creatieve vlaag toch? Doe er wat mee, en schaf dit boek aan!

Wat vinden jullie van dit concept: een kleurboek speciaal voor 'volwassenen'?

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.