14 juli 2015

Eindelijk een nieuwe lay-out


Waar ik laatst nog zei dat ik niet meer zo tevreden was over mijn lay-out, heb ik nu eindelijk de stap gezet om hier verandering in te brengen. Ik heb een compleet andere vormgeving gekozen, en daar ben ik eigenlijk wel heel blij mee. Er blijft nog veel wat ik wil veranderen, maar ik heb nu wel het idee dat dit al meer iets voor mij is en meer in mijn stijl past.


Waar ik bijvoorbeeld heel blij mee ben: de achtergrond van de tabbladen zijn transparant en geen blokjes meer, het wordt puur en alleen onderscheiden door streepjes, mooi! Ook ben ik heel blij met het lettertype van de tabbladen en van de titel.
Ik heb een andere foto gekozen wat ook meer bij het thema past.
Ik vind de afbeelding achter de titel enorm mooi en ook echt iets voor mij. Ik ben bijna geobsedeerd door andere landen en wat de wereld nog te bieden heeft. En oude landkaarten vind ik bizar gaaf.
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de titel niet meer 'manonsteaparty' is maar Manon de Groot? Ik weet niet precies waarom ik dit zo heb ingesteld, maar ik vind het zo veel fijner. Tuurlijk blijft mijn blog nog manonsteaparty heten, maar dit voelt al een stuk persoonlijker.

Wat is er nog meer veranderd?
Er staat in de zijbalk een contactformulier! Zo kan je snel terecht met een vraag of met een eventuele samenwerking! Deze komt als het goed is terecht in mijn mailbox.
Ook is mijn advertentie aan de zijkant weg en verplaatst naar tussen mijn artikelen. Dit vind ik wel wat hebben en is meer een test. Ik kijk of ik dit zo iets vind.

Ook heb ik de pagina's aangepast. Day zero project heb ik verwijderd aangezien ik daar niets meer mee deed. Ik wilde het zo clean mogelijk hebben dus heb ik de about en manonsteaparty pagina samengevoegd tot één pagina 'over mij'. Hier lees je een geupdate versie over mij en mijn blog (de vorige was alweer enorm verouderd). En ook vind ik het dus fijn dat er maar drie pagina's zijn.

Onder elk artikel staat nu mijn volledige naam en ook mijn profiel beschrijving met kleine foto. Ik heb de foto namelijk ook veranderd! Deze foto gebruik ik nu in mijn reacties, die andere was zo enorm oud en ik heb eindelijk door hoe je dit kan veranderen whoohooo!

Oh en niet geheel onbelangrijk! Mijn blog is nu breder. Wat betekent dat ik grotere en mooiere foto's kan plaatsen. Dit wilde ik al heel lang, maar ging niet in mijn vorige vormgeving. Nu dus wel. Ik ben blijer dan ooit!

Natuurlijk zijn er nog dingen die ik veranderd wil zien. Zo wil ik graag een professioneel logo. En wil ik graag van die mooie social media knoppen. Maar hoe dat moet? Geen idee. Zo technisch ben ik helemaal niet en ga ik ook nooit zijn. Dat word heel veel zoeken en afwachten dus, helaas.
En er zijn nog heel veel kleine dingetjes die ik wel anders had willen zien, maargoed. Het kan niet perfect, en dat hoeft ook niet.

Al met al ben ik heel blij met de nieuwe vormgeving! Ik liep al zo lang rond met het gevoel dat ik iets anders wilde. En nu heb ik voor mijn gevoel een stap in de goede richting gezet. Ik ben weer veel enthousiaster over mijn blog en heb nieuwe energie gevonden. Dit is dan ook al weer het tweede artikel wat ik 's nachts typ. Ik vind het zo leuk! Nu dit nog eventjes vasthouden. Jullie zien vast nog wel meer leuke artikelen van mij.

Liefs.<3

Ps. Mochten jullie dus nog tips hebben over mijn lay-out, hoe je bijvoorbeeld die social media knoppen kan plaatsen etc. Laat even een berichtje achter of stuur mij even een mailtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.