23 november 2015

Een weekje even bijkomen

Dieren 'schetsen' met klei


Ontbijten bij de yoghurtbarn!

Hele fijne en mooie vorm

Kijk hoe lief! Dit is al zo een 9 jaar geleden gok ik?

Tv aan de praat proberen te krijgen...

Van impressionisme naar expressionisme in een reeks (de onderste is mijn reeks en moest als voorbeeld worden gebruikt, haha)

Promoten voor Tony's Chocolonely

Dit stond eerst helemaal vol!

Met zijn drieën naar de Jambo borrel, en erna door naar een grote verjaardag

Ik weet het, twee week overzichten na elkaar. Helaas pindakaas. Ik heb een artikeltje al bijna uitgetypt, maar ik heb maar geen tijd genomen om die helemaal af te maken. Ik besloot meer tijd vrij te maken voor serie's kijken, lekker lunchen en weer genieten van het niets doen.

In deze week is weer een nieuwe periode begonnen op school. Hierin zijn er niet perse nieuwe vakken bijgekomen, we gaan eigenlijk vrijwel verder waar we zijn gebleven. Het is nog een beetje onduidelijk wat er precies wordt verwacht, maar ik geloof dat het weer goed moet komen. 
Zo een eerste weekje is altijd heerlijk rustig, ik heb totaal geen huiswerk gehad wat ik moest maken en daarbij is mijn rooster heel fijn! Ik begin op de dinsdag na, elke dag pas rond 1 uur. 

Zo heb ik dus lekker kunnen lunchen en kunnen werken voor mijzelf, in de ochtend.
Ik heb heerlijk een bezoekje gebracht aan de Yoghurt Barn om de sint-special uit te proberen. Dit is yoghurt met mandarijntjes, pepernoten, witte en pure chocolade en karamel siroop. Dit is zoet! Wel heel lekker en het proberen waard. 
Ik heb hier lekker kunnen werken om vervolgens op mijn gemak naar school te gaan. 
Ik kan echt genieten van het op mijn gemak naar school gaan, geen stress, geen haast in de ochtend.

In de foto's van deze week zijn weer genoeg foto's van kunstwerken te zien.
De allereerste foto is gemaakt nadat we dieren hebben geschetst met klei. We hebben zo enorm veel verschillende dieren kunnen neerzetten.
Hierna komt de vormtekening tevoorschijn. Deze maakte we tijdens de les casuïstiek, en dit was een nieuwe vorm voor ons! Ik vond het een erg mooie en fijne vorm waar ik gelijk tevreden mee was, dus ik vond dat het wel een plekje verdiende tussen de foto's van deze week.
Als laatste zie je twee reeksen liggen. 
Een van onze kunstzinnige opdrachten is van een impressionistisch landschap een reeks naar het expressionisme hiervan te maken. Hierbij zijn de stappen gevestigd op het gevoel wat je erbij ondervind en de beweging hierbij.
De bovenste reeks was het verst uitgewerkt in 1 les, bizar!
De andere reeks is van mij. Ik was nog totaal niet ver, ik was enorm onzeker aan het werk, maar de docent wilde heel graag mijn reeks erbij leggen.
Jullie kunnen vast zien dat ik grote stappen maak. Ik leef mij in in het gevoel van de vorige stap en ga dat nog even uitvergroten. Hierin ben ik ook wel wat onheilspellende en spannende gevoelens tegengekomen, en dat vond de docent vooral erg bijzonder geloof ik.
Ik vind het een erg leuke opdracht! Dit ligt wel echt in mijn straatje. Ik hou van expressionisme en dit is nog vrij beheerst in dat gevoel, waar ik erg goed mee uit de voeten kan.
Ik hou jullie wel op de hoogte :)

Verder zie je mij in een giraffe onesie. Wat houd ik van dat ding. Zo heb ik veel avonden gezeten: lekker op bed, in een onesie, comfortabel serie's en programma's kijken. I love it.
In diezelfde trant: je ziet ook een foto waar je de tv van alles ziet uploaden en downloaden. Het heeft even tijd gekost, maar we kunnen eindelijk weer tv kijken in de huiskamer!
We zijn al vrij lang aan het verbouwen, en de tv hing er alweer een tijdje, maar na de zoektocht naar snoeren en het aansluiten van van alles en nog wat, heb ik nu eindelijk weer expeditie robinson op de tv kunnen kijken. yes. Het voelt beetje bij beetje weer een stukje huiselijker.

Ook stuurde lieve Zjoske een enorm schattige foto van mij en een vriendinnetje die ik ook alweer heel lang ken! Dit is op scouting, in de tijd dat ik nog in de leeftijdsgroep van 7 tot 11 jaar zat. Dit was op zomerkamp, toen we perse in pyjama naar buiten moesten en ging ontbijten in het gras. Zien jullie mijn mooie pucca pyjama shirt? Dat was helemaal in toen, haha.

Het weekend was weer erg druk zoals gewoonlijk. 
Vrijdagavond was er weer een scoutingavond. De bier-at-lon stond weer op het programma! Gelukkig heb ik niet enorm veel moeten drinken en was het gewoon een gezellige avond, waarin we veel rondjes hebben gedraaid en veel door rietjes hebben geblazen haha!
Het was weer enorm gezellig.

De volgende dag moest ik weer vroeg op. Ik mocht gaan promoten voor Tony's Chocolonely!
Ik had er helemaal zin in, tot ik er achter kwam dat degene die de dag voor mij had gepromoot, de totem had weggegooid die ik nodig had, en mijn proefvoorraad had aangebroken.
Ik heb dus maar geïmproviseerd en de repen uitgedeeld die ik nog had. Erna heb ik zonder producten alleen met mijn verhaal proberen te promoten. Wat een gedoe.
En toen kwam er (natuurlijk) ook nog iemand vanuit Boost kijken of ik het goed deed.
Wel heb ik veel kunnen verkopen. Het schap puilde aan het begin van de dag uit, en nu waren er nog maar 7 oranje repen over. Dit moest ik even op de foto erbij zetten.

Toen ik thuis kwam moest ik gelijk cadeaus inpakken, eten, omkleden en door naar de Jamboborrel! Het regende een beetje, maar dat mocht de gezelligheid niet drukken. Ik vond het leuk om alle leuke mensen weer bij elkaar te zien en er een paar te spreken.
Helaas niet voor lang, we gingen namelijk snel weer door naar de verjaardag van mijn twee beste vrienden die enorm lief samen zijn.
Hier heb ik de rest van de avond gespendeerd. Ik was enorm moe, maar heb het enorm naar mijn zin gehad en ik belandde alsnog weer enorm laat thuis, hoe ik dat toch altijd voor elkaar krijg...
Zondag heb ik dan ook enorm lang uitgeslapen en niets gedaan, dat mag ook wel weer eens.

Het was weer een fijn weekje waarin ik veel heb kunnen uitrusten en mijzelf heb kunnen herpakken. De schoolweek was erg rustig en een fijne opstart en mijn weekend was weer lekker druk: hoe ik het het liefste zie. Het was weer fijn!

Liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.