12 november 2015

Opening Stichting Vrolijk Werk met onze eigen workshops


Vorige week vrijdag was ik samen met een aantal studiegenoten naar de Opening van Stichting Vrolijk Werk. Stichting Vrolijk Werk is een kleinschalige en duurzame werkplaats voor vrouwen. Het is een heel mooi initiatief om samen te werken met vrouwen uit de buurt (in Den Haag om precies te zijn). Bij Stichting Vrolijk Werk draait het in zijn geheel om vilt. En om dit te financieren en zelfs eigen schapen te kopen voor de stichting, zijn zij een crowdfunding gestart. En je raad het al: wij zijn even langsgegaan aangezien wij bijdragen aan deze crowdfunding!


Nadat we 50 minuten in de trein hebben gezeten en gelukkig niet de weg zijn kwijtgeraakt in Den Haag, kwamen we aan bij Stichting Vrolijk waar we warm werden onthaalt.
Gelijk kregen wij een rondleiding door het hele proces van vilten: van het wassen van de wol, tot het verven met verfplanten. We gingen zo elke stap langs, en het was reuze interessant: een proces waar je niet snel bij stil staat.

Nadat we de officiële opening hebben bijgewoond, ging de crowdfunding van start en kon je allerlei zelfgemaakte producten kopen, of je dus inschrijven voor een van onze workshops. ;)
We begonnen de crowdfunding eerst met het meest heerlijke zelfgemaakte cake: appel speltcake. Zelf gemaakt door de vrouwen daar! Ik heb er oprecht intens van genoten en heb hierna gelijk het recept opgezocht!




Hierna zijn we ook even bij de producten gaan kijken: Wollen zeepjes, enorm mooie en stijlvolle lampen en verschillende multifunctionele laptophoezen. Ook kon je zelfs een eigen schaap adopteren! Je mocht hem dan een naam geven, langsgaan en de producten van deze schaap waren ook voor jou. Even hebben we overwogen om een Kunstzinnige Therapie schaap te adopteren, en dan noemen we hem Rudolf (Rudolf Steiner is de grondlegger van de antroposofie). 

Het ging hard met de producten en ik geloof dat ze een mooi bedrag gaan binnenslepen.
Helaas hebben wij nog veel vrije plekken over in onze workshops.
We zijn van plan twee workshops te gaan geven:

4 januari van 18:30 - 21:00 uur
Workshop creatief met Pastelkrijt en Acryl! Hierin gaan we eens lekker in de kleur duiken en kijken wat voor mooi en bijzonder eindwerk we kunnen maken. Altijd al eens lekker creatief bezig willen zijn? Nu kan dat, we gaan ons laten verrassen door ons eigen kunnen. 

11 januari van 18:40 tot 21:00 uur
Workshop vormtekenen en mensbeelden boetseren! Hierin gaan we eens bekijken wat vormen ons kunnen brengen. Na het tekenen op papier, gaan we kijken of we driedimensionaal ook wat moois kunnen neerzetten. We zijn benieuwd wat voor moois hier uit gaat komen!

We zijn enorm enthousiast om de workshops te geven vanuit onze studie, maar zonder deelnemers gaat dit helaas niet lukken. 
Ben jij nou benieuwd naar wat je zelf kan creëren en heb je zin om een avondje lekker creatief bezig te zijn met andere vrouwen? Meld je dan vooral even aan op www.stichtingvrolijkwerk.nl en bekijk ook even de andere producten waarmee je de stichting kan steunen. 
Er is plek voor iedere vrouw die mee wil doen.
Het lijkt me heel leuk om jullie daar te zien!


Wij hebben een leuke ochtend gehad bij de opening en hopen dat de crowdfundactie goed gaat opbrengen. Mocht je het je trouwens afvragen: ik krijg niet betaald voor dit artikel. Ik had enorm veel zin om te vertellen over mijn ochtend en het leek mij leuk om gelijk even mijn eigen workshops te promoten. 
Misschien tot dan!

Liefs








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.