10 oktober 2013

Tattoos

Nog niet zo heel lang heb ik echt interesse in tatoeages. Maar sinds een gesprek met al mijn vriendinnetjes heb ik veel inspiratie opgedaan en ben ik overtuigd dat ik zelf ook in ben voor tattoo. In mijn omgeving hebben nog niet zo veel mensen tattoos, maar de mensen die ze hebben, hebben wel hele mooie. Zo komt er een vlinder, octopus, vogel, chinese tekens, sterrenbeelden en teksten voor. Als ik het met vrienden over tattoos heb dan gaat het altijd over een speciale tekst, kruisjes, zwaluwen, veren, muzieknoten, rozen etc.


Zelf heb ik een paar ideeën in mijn hoofd voor een tattoo. Ik heb veel verschillende ideeën maar ik ben vrij wel zeker dat mijn eerste tattoo een kruisje op mijn pols wordt. Kruisjes vind ik altijd wat hebben, maar het staat ook voor overledenen. Ik heb vrij veel moeite gehad met de dood van mijn opa, dus daarvoor zal ik het willen laten zetten. Maar ook omdat ik toen James zelfmoord pleegde dit kruisje hier altijd tekende, dus dan staat het ook voor hem.
Dit wordt hem dan ongeveer. Heel subtiel, maar toch kan ik er altijd naar kijken, en glimlachen. Ze zijn nu op een goede plek, zonder pijn. 

Mijn allereerste idee was een idee voor op mijn schouderblad. Ik wil zelf geen vogels zoals op het plaatje hierboven staat. Maar ik wil wel het zelfde idee, met sporen. Voetsporen of diersporen en dan op mijn schouderblad dus. Het idee erachter is dat iedereen voetsporen nalaat in je leven, ik als persoon kan daar wat moeilijk mee omgaan en juist daarom zou ik de tattoo willen. Ik wil het accepteren. En de herinneringen allemaal koesteren.

Dan als derde idee en de laatste die ik dan écht wil. Een veer, in witte inkt, op mijn sleutelbeen. Ik wil de veer laten vormen naar mijn sleutelbeen. De witte inkt vind ik heel mooi, het staat niet te hard op je huid maar als je goed kijkt zie de tattoo toch wel. Ik weet niet helemaal waarom ik zo graag een veer wil, misschien voel ik me wel een veertje wat overal heen dwarrelt, haha. Het is in ieder geval, naar mijn mening, heel mooi.

Met Madelief wil ik graag een tattoo samen laten zetten, een tekst wat voor ons staat. En deze willen we op onze ringvinger. 

Als laatste zet ik hem er nog even bij. Rozen vind ik zo mooi in de vorm van een tattoo. Ik wordt er bijna verliefd op als ik het zie. Maar voor mij heeft het geen betekenis, en dat vind ik toch wel belangrijk.

Verder weet ik niets van tattoos af hoor. Ik heb geen idee hoe veel pijn het zal gaan doen (op mijn sleutelbeen wel héél veel voorspel ik..) en of ik dat ga trekken haha. Sowieso wil ik nog even wachten tot ik compleet ben uitgegroeid. Tot die tijd hoop ik mee te kunnen met vrienden die tattoos laten zetten (hint, hint! haha), dan kan ik even aankijken hoe alles gaat, hoeveel ze kwijt zijn, hoe de zaak is etc. maar ik vraag me af of dat nog voor gaat komen. 

Wat vinden jullie van tatoeages?

Big hug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.