23 april 2014

Blogging Tag


Kijk, het zit zo. Ik zit vol stress, door school (examens!), door alle dingen om school die geregeld moeten worden, door het feit dat ik bijna 18 ben en ook daarvoor alles met verzekeringen moet hebben geregeld, door scouting aangezien we elk weekend wel een activiteit hebben en kamp er weer aankomt. Kortom, ook al lijkt het niet zo, ik heb echt wel wat stress. Dit weekend heeft gelukkig er voor gezorgd dat het een beetje is afgenomen, maar deze maand zal het nog wel even toenemen. Vandaar dat mijn blog een beetje stil ligt. Inspiratie en motivatie voor zo een beetje alles is een beetje ver te zoeken. Meestal was ik buiten school en alle andere shit nog heel creatief en begon ik allerlei projectjes omdat ik dat leuk vond en er tijd voor had. Nu doe ik zelfs dat niet eens.
Op naar het artikel zelf. Ik wil de stilte op mijn blog een beetje doorbreken, maar dan niet met zo een enorm zwaar artikel. Dus voor nu heb ik een tag voor jullie! Hij gaat over bloggen, en ik vind het wel heel leuk om eventjes op te frissen waarom ik nog elke keer weer terug grijp naar mijn blog, mijn eigen stukje internet.

Wat zou je aan je eigen blog willen verbeteren en wat wil je zeker zo houden?
Ik zou heel graag wat meer gerichte artikelen willen schrijven. Artikels over één onderwerp zijn heel leuk om te maken en te lezen, maar ook heel heftig en zwaar te typen. Daardoor doe ik dat liever niet en schrijf ik meer over ervaringen dan dat ik inga op één onderwerp. Ik hoop dat ik straks wat meer weer op een onderwerp kan ingaan en ook de variatie in de artikels weer een beetje kan opkrikken.
Ik wil de persoonlijkheid op mijn blog zeker zo houden, maar dat zit denk ik wel goed. Alles wat hier staat, slaat weer terug op mij en mijn persoonlijkheid komt er denk ik zeker wel tussen uit stralen.


Doe je alles voor je blog alleen?
Mijn blog beheer ik zelf, geef ik zelf vorm, ik typ de artikels zelf, ik bedenk ik vrijwel alle gevallen alles zelf. Inspiratie haal ik meestal wel van andere blogs af en anders van de straten. Meestal komt inspiratie voor een artikel op de meest rare momenten namelijk!
Ik fotografeer voor mijn blog, maar soms gebruik ik ook plaatjes van het internet om mijn artikel meer vorm te geven. Je kan er bijna vanuit gaan dat alles wat je hier ziet, is ontworpen door mijzelf.
Verder helpt social media mij om me overal te volgen. Dat is dan toch wel weer fijn!
Ik sta op het moment bij zo een 10 PR lijsten ingeschreven, en soms post ik dan ook met de informatie uit hun berichten. Zo weet ik precies wat er gaande is in winkels.
Wel heb ik ook 1 keer iemand mij laten fotograferen en dat zou ik graag vaker willen doen! Toch een beetje hulp. En daarbij is mijn papsie mijn eigen domein aan het vormgeven.

Welk cijfer zou je je eigen blog geven?
Ik denk dat mijn blog zeker nog veel beter kan. En nu het zo stil ligt vind ik er ook vrij weinig aan. Ik zou het op het moment een 6/6.5 geven. Wel voldoende, maar nog heel veel ongebruikte mogelijkheden.

Verdien je geld met bloggen?
Nee. Op het moment word ik niet gesponsord, artikels worden niet mogelijk gemaakt door bedrijven, ik heb geen advertenties en ik krijg ook geen perspakketten opgestuurd. Ik vind het voor nu prima, met mijn eigen domein ga ik pas verder kijken. Nu geniet ik nog even van mijn 'makkelijke' blog en het zit me dan ook helemaal niet dwars dat ik niets verdien, ik doe het lekker voor mezelf!

Wat vind je een nadeel van bloggen?
Het gevoel dat je speciaal moet zijn om uit te blinken, terwijl je zelf al speciaal bent. Waarom zou ik zo hard mijn best doen, mijn blog te forceren naar iets wat ik niet wil? Ik ga gewoon lekker op mijn persoonlijkheid door met mijn blog en ik zie wel hoe ik verder gaan, ik hoef niet bekend te worden. Maar dat zegt niet dat ik zelf niet speciaal of bijzonder ben.


Waardoor blijf jij hangen op een blog en wanneer klik jij weg?
Ik blijf zeker hangen door persoonlijkheid en veel fotografie. Als een persoon voornamelijk laat zien wat hij/zij leuk vind, dan vind ik dat heel bijzonder te lezen. Het kan iets heel makkelijks zijn, maar het laat me wel inzien hoe andere personen hier op deze aardbol leven, en dat vind ik leuk. Ook vind ik fotografie artikels het leukst te lezen. Als een persoon een dagje ergens heen is geweest en sfeer foto's maakt vind ik dat zó leuk te bekijken.
Ik klik weg van een blog als diegene zijn persoonlijkheid probeert te forceren en een weg inslaat die niet bij hem/haar past. Dat heb ik een keer zelf meegemaakt. Ik volgde een fashionblog die opeens heel veel beauty ging plaatsen en ook nog eens minder persoonlijke dingen ging posten. Heel jammer vond ik dat, maar ik vond het niet meer interessant om te lezen. Ze was er gewoon geen expert meer in, en dat merkte je.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? Zo ja, wie?
Ik heb nog niet echt mensen leren kennen door het bloggen. Wel is het zo dat ik mensen aan een blog heb gekregen en dat ik soms wordt aangesproken dat men mijn blog zo leuk vind. Dat is zo tof om te horen.


Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog?
Ik ben enorm fan van persoonlijk bloggen. Dat is toch wel hetgeen wat ik het meest en liefst doe. Het liefst vertel ik alles wat ik die dag doe. Maar hele diepe gedachten zou ik niet zo snel delen. Ook zal ik niet zo snel over anderen vertellen. Als men zelf een blog heeft vind ik dat meestal wel weer een ander verhaal, dan zetten zijn ook heel veel info op internet, maar sommige mensen vinden het toch niet fijn om alles open en bloot op internet te hebben staan en dat snap ik. Het is ook niet aan mij om dat te vertellen. Dus ik let er op dat ik het echt bij mijzelf houd, ook al vertel ik over activiteiten met heel veel vrienden. Ook had ik in het begin heel veel info hier staan over waar ik woon etc. Dat heb ik ook een beetje ingeperkt. Het is te vinden, maar niemand zou me kunnen opzoeken, en dat zou ook niet de bedoeling zijn. Denk ik. :)

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Ik denk nog heel heel lang door te gaan met bloggen. Ik doe het nu al zo lang, dat ik me geen leven zonder mijn blog kan voorstellen. Ik weet dat dat dramatisch klinkt. Maar ik heb mijn blog ergens gewoon nodig. Waar zou ik anders kunnen schrijven over wat ik leuk vind? Dit is echt de makkelijkste manier ever om mijn schrijfkunsten zo nu en dan te uiten. Ik denk dat mijn blog met mij mee gaat groeien. Ik schrijf sowieso over wat ik leuk vind, en dat blijft zo. Maar mijn interesses gaan natuurlijk wel veranderen, aangezien je daarin als persoon ook weer groeit. Over zoveel jaar vind ik echt niet meer het zelfde leuk als nu, en dat is niet erg. Daardoor blijft het mijn persoonlijke blog. Ik kan me geen reden in denken waarom ik zou wíllen stoppen. Ik denk dat ik alleen stop, als ik het dood zou laten vallen en er simpelweg geen tijd meer voor kan opbrengen of wil opbrengen.

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?
Echt niet! Hier staat echt mijn hele levensverhaal op denk ik haha, dit gaat echt nog 3 jaar terug en dat zou dan allemaal verdwenen zijn. No way. Ik hecht veel te veel waarde aan alle herinneringen.

Welke dingen gebruik jij om te bloggen?
Ik gebruik mijn laptopje: een HP dwergenlaptop. Voor foto's gebruik ik mijn Nikon digitale camera en mijn HTC Desire C. Verder gebruik ik vrijwel geen programma's, behalve Paint omdat de rest van de bewerkingsprogramma's zuigen.

Ik hoop dat jullie deze tag een beetje leuk vonden! Hij is vrij persoonlijk maar geeft wel de achterliggende redenen over mijn blog weer, en dat vond ik erg speciaal. Als jullie deze tag willen overnemen, dan kan dat natuurlijk!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.