14 april 2014

Day Zero Project Update #1


Eerder heb ik een artikel gewijd aan het Day Zero Project, waar ik nu ongeveer een maand mee bezig ben geweest. Dit laat me toch wel realiseren dat de tijd echt rete snel gaat, voor je het weet zijn alle 1001 dagen van dit project om, en hoop ik toch echt al mijn doelen te hebben bereikt! Een van de doelen is ook om elke maand een update te schrijven op mijn blog, en dit is precies wat ik nu ga doen haha. Zijn jullie al benieuwd wat ik zoal heb bereikt in dit maandje van het project?

Laat ik maar beginnen bij de behaalde doelen.

Koop/maak een spaarpot
Voor nu heb ik een heel simpel glazen potje benoemd tot mijn DZP-spaarpot. Hij is sowieso wel toe aan vervangen (beetje klein is hij zeker) en mag het ook wel een beetje opgefleurd worden. Maar ik heb er een, dus dit doel is bereikt. Al denk ik ook dat ik de spaarpot niet ga gebruiken. Ik heb geen geldboom in mijn achtertuin staan, en het geld groeit ook niet op mijn rug. Soms haal ik het ene doel na het andere en moet ik dus weer 'betalen', aan mezelf dan wel maar het voelt echt als betalen. Terwijl er juist een beloning tegenover moet staan vind ik.

Zet je telefoon een weekeind uit
Dat ik ooit nog mag zeggen dat ik dit heb gedaan. Wie had dat ooit verwacht, dat ik dat überhaupt kon. Maar ik heb het toch echt gedaan. Ik ben trots op mezelf :). Dit weekend was wel een druk weekend hoor: scouting met een feestje, de splash (= geen mobiel op zak omdat je in het zwembad staat), verjaardag, verjaardag en werk. Ja, dan heb je ook geen mobieltje nodig. Ik moest erna wel weer even wennen aan de overload aan informatie die ik dit weekend had gemist...


Organiseer iets met mama
Ik wist dat dit een vrij makkelijk doel was, maar hij hoorde gewoon thuis in het rijtje van organiseren, vond ik. Met mama doe ik wel vaker wat, mams is op dezelfde dagen/tijdstippen thuis als dat ik ben, dus trekken we er regelmatig samen op uit. Heel fijn. Toen ik dit doel kon afstrepen, was het nadat we samen in Amsterdam hebben geshopt.

Spendeer de hele dag in bed 
Eigenlijk heb ik geen idee wanneer ik dit doel heb kunnen afstrepen. Ik lig de afgelopen tijd vaak de hele dag op bed, terwijl ik dit voorheen eigenlijk nooit deed. Kan heel goed komen doordat ik nu een tweepersoons super chill bed heb! Helaas is het wel zo dat ik niet goed voor mezelf zorg, als ik de hele dag in bed spendeer en er dus alleen maar zieker en moeier van wordt...

Dan gaan we natuurlijk naar de doelen die in progress zijn! :

Doe voor elk doel 1 euro in de spaarpot
Dit doe ik dus al nauwelijks meer, maargoed, ik probeer het bij te houden...

Doe 5 keer een willekeurig bedrag in de spaarpot (1/5)
Ik had nog een heel klein beetje verjaardagsgeld over, en dat vond ik toevallig doordat mijn mams had opgeruimd. Hoppa, in mijn spaarpot ermee!

Bedenk 101 doelen (98/101)
Ja, nee, ik heb inderdaad nog niet eens mijn 101 doelen bedacht. Ergens wel slecht, ergens ook wel fijn dat ik er nog wat aan kan toevoegen als ik dat wil. Jullie zullen dus nog maar moeten afwachten wat de laatste 3 doelen zijn, haha!

Schrijf meer dan 250 artikels
Hier ben ik natuurlijk enorm hard voor aan het werk! Dit komt natuurlijk vanzelf wel, aangezien ik heel graag blog. Dan kom ik wel aan al die artikels hoor.

Leer goed te fotograferen
Eindelijk heb ik mijn camera door. Ik kan er mooie foto's mee maken, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik zou hem eigenlijk net iets meer moeten gebruiken. Nu heb ik namelijk nog niet het gevoel dat ik echt kan fotograferen.


Ga naar 5 scoutingfeestjes (1/5)
Jaja, er was een scoutingfeestje waar wij voor waren uitgenodigd! Misschien was het geen typisch scoutingfeestje met alcohol en harde muziek. Maar het was een feestje zoals de meeste mensen het zich voorstellen: kampvuur, hotdogs (die bij ons al op waren), muziek, gezelligheid, fristi. Meer hierover is in het vorig artikel te lezen!

Kijk alle delen van Lord of the Rings (1,5/3)
Jazeker, ik voel me al heel slecht. Ik ben vrij laat met LotR begonnen en wil het nu zo graag allemaal kijken. Maar de tijd ervoor vinden, blijft toch heel moeilijk. Ik gun mezelf geen tijd om een filmpje te kijken. Ook is het heerlijk typisch dat ik wel 1,5 film heb gezien. Bij het tweede deel viel ik er halverwege ergens in, en ik snapte er geen hol van, dus die ga nog even opnieuw kijken.

Leer hoe je de Rubik's Cube moet oplossen
Toevallig heb ik een mini cursus Rubik's Cube oplossen gehad laatst. Ik ben iets wijzer geworden en heb de grote lijnen geleerd. Toch valt er nog heel veel verder te leren en te oefenen tot ik de Rubik's Cube zo kan oplossen. Al denk ik dat ik het ook nog even moet doorhebben.

Dit was de update voor deze keer.
Nog even samengevat:


Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.