24 november 2014

Verlanglijstjes maken

Als er iets is wat ik, ongemerkt, enorm lastig vind, dan is het wel een verlanglijstje maken. Het klinkt zo simpel. Het hele jaar door noem ik vanalles wat ik wil hebben. Maar als ik er voor ga zitten dan ben ik dit allemaal kwijt. Wat wil ik nu echt? Ik heb werkelijk geen idee. eh, help?


Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik niets wil hebben. Ik denk dat iedereen wel materiële wensen heeft. Vaak dan gaat je blik wel uit naar een product, wat je écht graag wil hebben. Het probleem is alleen dat ik dat product vaak al zelf koop, of dat het echt te duur is om te vragen.

Ik wil namelijk heel graag een spiegelreflex camera. En al heel lang. Maar hallo, heel veel geld. En daarbij mag ik die van mijn papa lenen, dus ja, niet echt nodig ook. Daarbij wil ik graag een polaroid camera, maar daarmee zit je ook al gauw tegen te 100 euro aan. Dat kan ik echt niet voor kerst vragen...

Laatst liep ik zo maar tegen een vet product aan: een veldezel! Nu denken jullie allemaal: wat, is ze gek geworden? Ik zal het even uitleggen. Het is een schildersezel voor op reis :) Je kan hem ergens neerzetten, de poten verstellen, je kan er alles mee! Enorm handig voor mijn studie op het moment en gewoon heel gaaf om te hebben. Mijn hoofd dacht echt alleen maar: hebben hebben hebben. Alle andere ezels waren ongeveer 70 euro. En deze aanzienlijk goedkoper. Dus dat zou ik graag willen vragen.

Verder heb ik nog geen ideeën. Ik kom weer uit op het oude vertrouwde: een album (altijd een album), een boek, een sieraad. Maar wat? Er springt niet meer iets uit. Dus zelfs een bepaalde boek zou ik niet weten te noemen die ik echt graag wil.

Q: hoe doen jullie dit altijd? Waar haal je inspiratie vandaan?
Ik probeerde net inspiratie te halen van de interwebs, maar ik vond alleen maar mensen met hetzelfde probleem. Schiet dus niet enorm veel op. Wel zag ik een aantal ideeën toch door de regels heen! Een keukenapparaat. Hoe vet zou het zijn als ik een broodrooster, tosti apparaat of eigen mixer heb? Bioscoopbonnen of cadeaubonnen van de lush doen het ook wel goed. Zelf kwam er gelijk in me op dat een abonnement op de bioscoop ook wel tof is, maar dan moet ik even kijken of ik daar wel genoeg tijd voor heb. Even kijken... Een luchtje was ik helemaal vergeten! Ook schrijfboekjes blijven erg leuk.

Ik denk dat mijn probleem is dat ik niet kan kiezen. Uiteindelijk is er zo veel keuze, maar per product ook nog een heel gala aan keuze. Ik vind het lastig. Wat is nu echt leuk om te krijgen. Niet zo standaard, niet te duur. Ik ga nog even door dubben.

Q: Wat staat bij jullie op je verlanglijstje?

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.