17 februari 2014

Disney tag

Opeens zie ik overal weer de Disney tag voorbij komen! Ik werd weer enorm enthousiast en ik luister nu voornamelijk disneyliedjes. Ik wilde deze tag al een hele tijd doen, maar hij leek me zo super moeilijk. Disney heeft namelijk enorm veel films en liedjes en ze zijn allemaal zo leuk. En in deze tag willen ze dus dat je keuzes maakt tussen die films en liedjes. Dit kan ik dus niet, en dus heb ik sowieso al meerdere antwoorden gekozen haha. Ik ben zelf 3 of 4 keer in Disneyland Paris geweest en dat vond ik geweldig. De hele sfeer bij elkaar maakt het zo een speciale ervaring!


Wat is je favoriete Disneyfilm?
Precies, we beginnen al goed. Gelukkig heb ik een all-time favorite. Ik was en ben enorm weg van de film Mulan. Er zitten zulke krachtige personages in en het verhaal vind ik geweldig. Verder vind ik nog heel veel andere films leuk. Vroeger keek ik voornamelijk naar: winnie the pooh (wie niet?), ik heb die films echt kapot gekeken haha. Alice in Wonderland, dit keek ik altijd bij mijn oma, ik vond Alice zo een lief meisje. Tarzan natuurlijk! Dit verhaal jongens, ik vind het enorm fijn om deze film nog te kijken. En al die liedjes van Phil Collins, I like! Frank en Frey keek ik ook enorm vaak bij mijn oma, ik en moest (en soms nog) altijd huilen bij het stukje dat de vrouw de vos achterlaat in het bos..  Nu kijk ik nog steeds Alice in Wonderland en natuurlijk Tarzan, verder kijk ik nog: Bambi, Pocahontas, Peter Pan, Lion King, Aladdin, Brother Bear, Rapunzel, Wreck it Ralph. En nog de disneyfilms die in samenwerking met Pixar waren: Toy Story, Een luizenleven en WALLE.
Dit zijn dus allemaal favorieten van me, snap je al waarom ik deze tag moeilijk vond?

Disney Princes Collage by hiroe90
Welke prins wil je zijn?
Ik hoef zelf geen prins te zijn, dus ik draai de vraag even naar welke prins vind je het leukst. Ik vind het enorm moeilijk. De sprookjes met een prins vind ik namelijk het minst leuk. Als ik tóch moest kiezen zou ik voor Aladdin kiezen, omdat hij zo veel doet om zijn prinses voor zich te winnen. Ik vind Prins Eric (uit de kleine zeemeermin) wel wat hebben, ook hij vind zijn prinses natuurlijk helemaal geweldig en volgens mij is zijn persoonlijkheid ook heel mooi. Ik vind het jammer dat ik bijvoorbeeld Peter Pan niet kan kiezen, of de jongen waarmee Mulan eindigt. Zij lijken mij zó open en lief.

Welke prinses wil je zijn?
De prinsessen vind ik dan wel weer heel leuk! Vooral omdat ze vaak heel krachtig worden neergezet en omdat ze weten wat ze willen. Ik vind Mulan dus geweldig (hehe) aangezien ze alles uit de kast haalt om zichzelf en andere te laten zien wat ze kan, ook vind ik Pocahontas heel tof! Ze is zo een met de natuur en weet goed wat ze wil. Daarbij vind ik Belle en Ariel heel leuk, ze zijn heel lief, maar toch heel standvastig. Van de typische prinsessen (doornroosje, assepoester etc.) vind ik bijna niemand leuk, omdat ik de sprookjes zelf te voorspelbaar vind. Gelukkig komen er steeds meer prinsessen bij! (en worden er steeds meer personages onder prinsessen gerekend)

Op welk karakter lijk je het meest?
Pfoe deze vind ik zo moeilijk. Ik ben vrij dromerig, maar weet wel wat ik wil. Dan vallen er al een paar af. Ik zal niet perse laten zien wat ik kan, dus Mulan valt ook af. Ik denk dat ik het meest op Pocahontas lijk, om het dromerige maar standvastige tegelijkertijd. Ik ben wel net zo lief als Belle denk ik, ik geef mensen ook kansen en beoordeel ze niet meteen, ik ben vrij slim (soms). Dus Belle past ook wel. Een goede mengeling van deze twee en je heb mij, denk ik.


Wat is je favoriete liedje?
Natuurlijk is dit I'll make a man out of you van Mulan! Ik hoorde dit dus laatst via de tag, en ik was gelijk weer verliefd. In het liedje word een heel verhaal verteld, en ik vind dat verhaal zo vet. Het verteld dat je kan doen wat je wil, als je er maar compleet voor gaat, dan gaat het makkelijker. Ook vind ik dat het liedje echt word opgebouwd, je komt er helemaal in en gaat er helemaal in op! Hij staat hierboven, enjoy!
Ook vind ik The circle of life (Lion King) geweldig, vind ik Colors of the wind heel mooi (Pocahontas) en alle liedjes uit Tarzan door de zanger, haha!

Wat is je favoriete Disneypark?
Ik denk dat voor mensen uit Europa dit niet zo een moeilijke vraag is. Het is het park in Parijs! Vooral omdat het dichtbij ligt en ik verder nog nooit in een ander park ben geweest.

Welke van de originele figuren is je favoriet?
Zonder twijfel: Goofy! Ik vond hem vroeger het leukst. Hij is zo slungelig en dom, hij maakte me altijd aan het lachen. Voor de rest heb ik met de originele figuren niet zo veel.

Hopelijk vinden jullie deze tag net zo leuk als ik hem vind. En misschien heb je wel nieuwe liedjes of films ontdekt. Disney zal altijd een grote rol in mijn leven blijven spelen gok ik, het komt nog vaak naar boven namelijk.
Als je de tag voor je eigen blog of youtube-kanaal wil gebruiken mag dat natuurlijk!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.