5 februari 2014

Waar ik blij van word

Een tijdje geleden heb ik al een blije lijst gemaakt. Ik heb opgesomd waar ik blij van werd! Het leek me een leuk idee om opnieuw zo een lijst te maken met dingen die ik leuk vind en enorm vrolijk van word. Af en toe mag dat wel eens toch? Even stilstaan bij dingen die het leven opvrolijken! Juist met dit weer en een tentamenweek in het vooruitzicht heb ik het persoonlijk wel eventjes nodig. Dus kijk snel verder!

De zon
Jongens, ik hou van de zon. Ik word zó blij als ik wakker word en de zonnestralen schijnen in mijn kamer. Ik ben dan zo intens blij. Het weer heeft veel invloed op mijn humeur. Dus laten we de winter maar gewoon even overslaan en snel doorgaan met de lente! Yes! De laatste paar dagen is het al steeds minder koud en staat er weer lekker een zonnetje. Twee dagen geleden heb ik zelfs al buiten geluncht, haha.

Nieuwe mensen leren kennen
Als ik op een plek ben met allemaal verschillende en onbekende mensen, is het soms wel een beetje raar en onwennig. Maar áls ik dan een keer wordt aangesproken ben ik helemaal mezelf en vind ik het geweldig om lekker te praten met iemand die ik niet ken. Ik ben enorm geïnteresseerd in andere mensen, dus ik vind het heerlijk om van alles te weten te komen over de persoon die ik voor me heb. Ik heb gelijk door of diegene dan ook bij mij past als persoon. En áls je dan iemand tegenkomt waarmee het enorm klikt is dat natuurlijk helemaal fijn. Ja, ik word daar echt enorm blij van.

Knuffels
Ja, nog steeds word ik enorm blij van knuffels. Ik heb gehoord dat je energie over geeft als je knuffelt. Maar ik vind het ook gewoon heel fijn. Laatst gaf ik een vreemde een knuffel en die zei dat het veel te lang geleden was, haha. Dat vond ik zo lief! Mensen zouden meer moeten knuffelen!

Spotify a.k.a. muziek
Ja, ook ik heb Spotify ontdekt, eindelijk. Ik ben de laatste tijd bijna verslaafd aan muziek. Ik gebruikte altijd de iPad voor muziek, maar moest dan elke keer nieuwe nummers aanklikken. Onze radio is moeilijk te bedienen (ik krijg hem nooit aan) dus de iPad was dan de enige optie om muziek te luisteren. Nu ik Spotify heb ontdekt is er een wereld voor me opengegaan. Ik luister hele nieuwe liedjes waarvan ik nooit het bestaan van heb af geweten. En de liedjes spelen gewoon na elkaar af. Wat ik vooral leuk vind zijn de stemmingsafspeellijsten!
Ook heel fijn vind ik muziek in het algemeen. Me mee laten gaan in muziek geeft me een heel goed gevoel.

Kledingstijl verder ontwikkelen
Zoals jullie misschien wel hier hebben gelezen ben ik de laatste tijd meer gericht op mijn kledingstijl. Ik heb het idee dat ik me nu beter uitdruk in mijn kleding, en dat vind ik leuk. Ook maak ik meer outfitfoto's, wat nog best een uitdaging is! Maar super leuk. Ik geniet van kleding.

Extra werken
Ik werk nu zo een anderhalf jaar bij hetzelfde bedrijf, en omdat ik nu meer tijd heb door school, werk ik nu een avond erbij! Ik vind het heerlijk. Ik heb het hartstikke naar mijn zin op het werk, en vind vooral mijn collega's super leuke mensen. En nu mag ik dus extra komen werken, wat ook betekend dat ik meer ga verdienen.

Rijlessen
Ik ben begonnen met rijlessen, en ik heb er soms nog moeite mee maar ik haal ook heel veel voldoening uit rijden. Ik voel me heel vrij als ik in een auto zit en hem zelf bestuur. De laatste keer had mijn instructeur de radio aan laten staan en kon ik rijden met de radio aan, heerlijk vond ik dat! Autoritten vind ik sowieso al fijn, muziek aan, tegen het raam aan zitten en de wereld aan je voorbij laten gaan. En nu bestuur ik dus zelf de auto, heel gek.

Een 8 gemiddeld
School gaat opzich wel goed. Met mijn Nederlands moet ik oppassen maar voor mijn biologie sta ik gewoon gemiddeld een 8! Wie had dat ooit gedacht. Ik heb lang moeite gehad met bio, maar nu wordt er op een manier les gegeven dat ik ook bij de les blijf, aantekeningen maak, ik bestuur ze thuis en ik maak proeftoetsen voor tentamens. En ik vind biologie steeds interessanter -wat ik al vond-, mooi, want de opleiding die ik ga volgen is gericht op biologie, menskunde en kunst!

Nieuwe opleiding
Over mijn opleiding gesproken. Ik heb me pas geleden ingeschreven. Ik ben er helemaal uit dat ik kunstzinnige therapie wil gaan studeren. Ik heb geproefstudeerd en het beviel heel goed. Het geeft veel rust dat ik al weet waar ik heen wil na dit jaar.

Naar Londen met scouting
De kamplocatie van het kamp dit jaar is ook bekend: LONDEN! Ik wilde enorm graag mijn laatste kamp naar Londen en dit gaat dus gebeuren. We zijn in de week twee dagen in Londen en voor de rest gaan we zwemmen, naar andere stadjes, actief doen en nog veel meer, ik kan niet wachten!

Plaatjes kijken
Kennen jullie Pinterest? Geweldig! Al die lieve kattenplaatjes en de mooie steden die voorbij komen. Ook kan je er veel inspiratie uit halen.

Meer sport
Sinds een paar weken sport ik meer -en let ik meer op wat ik eet- en het bevalt enorm goed. Ik merk in alles dat ik meer sport, positief en negatief dan wel, maar ik mérk het. Ik zie het terug in mijn lichaam. En ik voel me dan ook beter in mijn vel en ik voel me veel gezonder.

Koffie cafés
Met de Starbucks heb ik het helemaal gehad. De koffie die ze daar maken staat helemaal niet gelijk aan de hoge prijzen die ze vragen. Gelukkig hebben we meer koffie cafés in onze stad. En ik ben er steeds vaker in te vinden. Het is heel rustgevend, iedereen is in het café aan het werk en ze maken er zulke lekkere koffie.

Mijn rugklachten
Een paar maanden geleden had ik genoeg van mijn zeurende rug en ging ik naar een speciaal persoon die mij kon helpen. Ik kreeg heel veel tips en oefeningen en ik kan nu eindelijk zeggen dat ik genoeg controle over mijn lichaam en rug heb om geen last meer te hebben van mijn rug. Mijn rug had controle over mij en ik nu over mijn rug en dat voelt enorm goed. Als mijn rug verkeerd schiet -wat vaak gebeurd, aangezien ik hypermobiel ben- weet ik wat ik er aan kan doen om het weer terug te laten schieten. Klinkt heel eng allemaal, maar ik ben blij dat ik het onder controle heb. Ik zal het mijn hele leven houden, maar ik kan er nu mee omgaan en ik weet wat er aan de hand is. Ik weet ook wat ik beter niet kan doen, of hoe ik het op een andere manier kan doen dan dat je het normaal zal doen.

Het zijn over het algemeen veel grote dingen die mij blij maken, great! Mijn leven loopt niet helemaal op rolletjes, maar veel gaat toch goed en toch naar mijn zin. En dat is ook fijn. Even stilstaan bij de dingen die wel goed gaan en stilstaan bij de kleine fijne dingen is heel goed om te doen. Het laat me even zien dat er genoeg dingen zijn om vrolijk van te worden. :)

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.