9 mei 2014

De dag dat ik eindelijk mijn pennyboard kocht


Een week geleden ben ik eindelijk met mijn vriendinnetje naar de sick longboarstore gegaan om een penny te kopen. Ik wist al een aantal jaar dat ik écht graag een board wilde, longboard of pennyboard. Maar door mijn evenwichtsproblemen vond ik het toch te riskant om er zomaar eentje aan te schaffen. Nadat ik een aantal keer goed opweg kon met een longboard, hebben we toch maar de stap genomen en zijn we richting den haag gegaan. Deze dag heb ik natuurlijk wat fotootjes gemaakt, en ik deel deze dag graag met jullie!

We wilden graag naar de winkel zelf gaan, in Den Haag. We wisten namelijk niet welke maat board we wilde (een penny of en nickel), en dat konden we in de winkel uitproberen. Ook waren er veel boards niet op voorraad in de webshop, maar in de winkel zouden ze er wel zijn. De winkel voelde dus wat fijner.
We kwamen er binnen en het was zo overweldigend, al die boards!

Hoewel ik al wist welk board ik wilde, was ik bij binnenkomst al gelijk verliefd op dit board. Deze komt uit de holiday-serie en had palmbomen en dergelijke op de onderkant staan.

Het board wat ik graag wilde, was helaas teruggeroepen vanwege een productiefout. Maar uiteindelijk ben ik blij dat hij er niet was. Dit board heeft veel meer imago, vond ik. Ik had dan ook snel mijn keuze gemaakt.

In de winkel mochten we de boards uitproberen. We kozen beide voor de kleinste maat, de penny. Wel vond ik dat het sturen te makkelijk ging, en de trucks dus te los zaten. Dus heb ik mijn rubbertjes laten omwisselen. 

Ook kozen we allebei griptape uit! Dit is om beter op je board te blijven staan en je deck niet te snel te laten beschadigen. Madelief haar board was als eerste aan de beurt, ze had neon-roze griptape uitgekozen.

Ik was alleen wat moeilijker. Ik wilde graag glow-in-the-dark griptape, en dat moest met de hand gemaakt worden. Ook moesten mijn wieltjes en schroefjes van het board af, om het griptape erop te kunnen zetten!

Hier wordt alles er vanaf gehaald.

En dan heb je alleen nog maar het deck over, dat is raar!

Mijn griptape is dus door een medewerker op maat gemaakt, en ik betaalde uiteindelijk nog minder ook, enorm fijn!

Alles werd er voor ons op gezet, no problemo.

De schroefjes waren er onderhand al uit, maar die moesten er natuurlijk wel weer in! Hier worden de gaatjes gemaakt daarvoor.

De schroefjes werden in het griptape gedrukt, en alles kon er weer aangezet worden.

Zo kwam het eruit te zien! so pretteeehhh. Dit is trouwens ook wel een hele mooie 'before' foto, mijn griptape is nu lang niet meer zo wit als dat het was. Maar nog steeds heel mooi. Zie je trouwens de wieltjes? Ze zijn een beetje doorschijnend en precies de kleur van het deck!

We zijn daarna op pad gegaan met onze penny. We wilden vanuit Den Haag richting Scheveningen strand. Hier zaten we op ons pennyboard te wachten op de tram. :)

In de tram kwam ik erachter dat ik mijn board beter niet bij de wieltjes kon vastpakken (vies), en ook ontdekte ik dat griptape niet heeeeel lief is.. (schrammen)

We hebben heerlijk over de pier gecruist (gereden), hier hadden we net wat gegeten en gedronken en wilde mijn mams graag een selfie met onze nieuwe boards. Maar natuurlijk! Kijk hoe blij we zijn, haha. 

Het zou slecht weer worden, dus zijn we snel uit Scheveningen weg gegaan. Wel wilde we nog wat verder cruisen. We zijn in het wilde weg richting Den Haag centrum gereden. We zijn de mooiste parkjes tegengekomen en we hebben genoten. 
Na zo een 10 km al te hebben gecruist kwamen we aan in het centrum van Den Haag! Daar zijn we een paar winkeltjes binnengegaan en hebben we wat gegeten. Verder meld ik graag ook even dat de stationtegels daar heeeeerlijk rijden! 
We zijn weer richting huis gegaan met de trein en hebben niets gemerkt van het slechte weer. Wel was het een domper dat we op de fiets naar huis moesten, haha.

Thuis liet ik mijn board trots zien! Vooral mijn broertje werd helemaal enthousiast en wilde met mij mee skaten. :)

Verder heb ik de rest van de week elke dag op mijn penny gestaan. Daar val je trouwens ook vanaf zeg, haha! Ik ben er heeeel blij mee, en ik ben ook blij dat ik de stap heb gezet. Evenwicht kan je altijd oefenen en zo kan ik ontspannen en sporten tegelijk. Je komt op plekjes waar je normaal niet komt, en het is enorm gezellig om met vrienden er op uit te gaan met pennyboard of longboards of skateboards.

Ik hoop dat jullie mijn (foto)verhaal leuk vonden om te zien en te lezen. Het was een geweldig leuke dag!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.