7 mei 2014

Schrijfdrang / feel-good-momentje

Gezellig bijpraten met een lieve vriendin
Mag ik even delen dat het leven leuk is? Natuurlijk heb je zo je verplichtingen, maar dat hoort erbij toch? En daarbij, die verplichtingen kies je zelf. Is het niet mooi dat we zelf vrijwel alle zeggensschap heb over ons eigen leven? Waar wij staan, nu, hier, is voorgekomen uit eigen beslissingen en keuzes. Welke studie je doet, wat je hobby's zijn, wie je vrienden zijn, waar je werkt, wat je doet, het zijn allemaal keuzes. En als je de kansen pakt die op je weg komen, dan is het leven zo toch eigenlijk best wel tof?

Het is goed om af en toe even stil te staan bij hoe goed wij het hier, in ons land, hebben. En ook is het goed om stil te staan bij alle positieve dingen in jouw eigen leven. Natuurlijk, je kan op een punt zijn in je leven dat je de ene tegenslag na de andere heb, maar het is aan jou om te bepalen hoe je hiermee omgaat.

Laatst zag ik ergens een spreuk staan: Soms vraag ik me af waarom een vogel op eenzelfde plek blijft, als hij de mogelijkheid heeft om overal ter wereld heen te gaan. En dan, vraag ik hetzelfde aan mijzelf.
Dit heeft mij heel erg aan het denken gezet. Ik zou graag meer van de wereld willen zien, maar echt naar een andere plek trekken zou ik niet willen. Ik ben tevreden hier. Ik ben tevreden met wie ik ben en met wat ik hier heb.
Cavia van een vriendinnetje. Bij scoutingavond met film!
Als ik bijvoorbeeld zou verhuizen zou ik al mijn lieve vrienden hier achterlaten. Zonder wie ik mij überhaupt niets zou kunnen voorstellen. Ik zou mijn scoutinggroep achterlaten, wat ongeveer mijn leven inhoud. Ik heb hier zoveel leuke mogelijkheden op dit gebied. Maar ook zal ik dan mijn havo ergens anders moeten afmaken, ver moeten reizen voor mijn nieuwe studie, waar ik nu toch echt heen wil gaan.

Kortom, mijn leven zou wat anders zijn. Niet drastisch, maar toch. Ik ben blij dat veel mensen op loopafstand wonen, en dat ik mijn vrienden uit verweggiestan ook zo nu en dan kan opzoeken. Ik ben dankbaar voor alle leuke dingen die ik kan doen. Alle geweldige dagen die ik mee maak, feestjes die ik bezoek, luie middagen, filmavondjes, gezelligheid.

Er is zoveel moois in het leven wat je mag leven. Sta niet stil bij alle negatieve punten, maar ga verder.
Wacht niet tot de regen voorbij is, maar leer te dansen in de regen.
Nog een dan, don't count the days, but make the days count.

Ik had even een feelgood momentje nodig, en een enorme drang om wat te schrijven. Bij deze!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.