28 mei 2014

The Fairytale - tag


Ik vond weer eens een tag, en wel een sprookjes tag. Daar heb ik zin in! Soms heb ik van die momenten dat ik kei graag een artikel schrijf, maar ik geen tijd heb om heel moeilijk te doen. Dan is een tag echt een geweldige uitvinding ;). Hoewel dit een fairytale-tag is, zijn de vragen juist heel persoonlijk en ze lijken me wat moeilijk. Een uitdaging! We zullen zien.


Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?

Sinds ik mijn pennyboard heb, merk ik vooral hoe fijn het is om buiten te zijn. Naar een grasveldje gaan met leuke mensen en fijne muziek is het helemaal, ik kan zo genieten van de buitenlucht. Ja, je kan me vaak wel buiten vinden, al heb ik ook genoeg dagen dat ik lekker thuis blijf zitten, even tot rust komen.

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?

Ja en nee. Het hangt van de persoon en van het onderwerp af. Ik trap vaak in flauwe grapjes. Uiteindelijk heb ik het dan wel snel door. Ook zal ik denk ik niet zo snel achter een verassing komen, al zal ik wel een gevoel hebben dat het ergens niet klopte. Juist dat is het punt. Vaak kan je me ook alles behalve voor de gek houden en heb ik iemand veel te snel door, puur door mijn gevoel. Luisteren naar mijn gevoel heeft me altijd goed gedaan.

De Zeven Raven: Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?

Ik heb een broertje van 12. Onze relatie is vrijwel altijd goed geweest en nu nog steeds. We kunnen prima met elkaar omgaan, luisteren naar elkaar, geven om elkaar en denken aan elkaar. Natuurlijk hebben we wel eens onenigheid, maar het is nooit écht op een ruzie uitlopen. We hebben elkaar nooit geslagen of iets dergelijks. Ik ben heel blij met mijn broertje!

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?

Pfoe, ik slaap héél onregelmatig. Voor de examens had ik maar 3 dagdelen school en kon ik de ene dag uitslapen, de andere dag moest ik weer vroeg op. De ene dag had ik een vrije avond, maar de volgende dag werkte ik tot laat en lag ik dan ook wat later in bed. Ik zou dus niet weten hoeveel ik slaap per nacht, echt niet.


Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?

Respect, spontaniteit, passie, positiviteit, zorgzaamheid. Dat zijn toch wel de persoonlijkheden die een persoon mooi maken, als je het mij vraagt. Ook zal diegene moeite moeten kunnen doen om mij te begrijpen, aangezien dat ook daadwerkelijk moeite kost. Ik vind het zo mooi als iemand mij probeert de begrijpen :). Verder valt het me nu op dat ik geen uiterlijke kenmerken heb genoemd. Uiterlijk maakt bij mij ook niet zo heel veel uit, zolang iemand maar een oprechte lach heeft en sprekende ogen. Maar dat kan per persoon weer heel verschillend zijn, haha!

De Kikkerkoning: Wat vind je walgelijk?

Onrecht. Ik kan er écht niet tegen als mij onrecht aan wordt gedaan. Verder vind ik het dus ook vreselijk als iemand ten onrechte in de slachtoffer rol kruipt. Zelf zal ik dat dan ook niet zo snel doen. Bah.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan er in jouw huis?

Heel veel! zo een 14 losse (verschillende) bloemen en verder 2 boeketten die ik voor mijn verjaardag kreeg. Een geweldig mooie bos rozen en een andere mooie bos met witte en paarse verschillende bloemen! Ook al is de hoeveelheid bloemen hier in huis gigantisch, het staat wel leuk bij elkaar. Oh en verder heb ik nog rozen op mijn kamer staan. Dat zijn toch wel mijn favo bloemen.

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren?

Nee, helaas niet. Ik wil heel graag weer een kat, maar het thuisfront vind dat niet zo een fijn idee. We hebben heel lang een kat gehad, en verder hebben we 2 hamsters gehad een heel veel vissen. Maar nu hebben we geen huisdieren meer, jammer, maar opzich is dat ergens ook wel lekker. Al mis ik voornamelijk een knuffel kat als ik thuis kom....


Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi?

Deze vind ik wel moeilijk. Ik heb voornamelijk mezelf geaccepteerd en ben daardoor in gaan zien dat ik best mooi ben. Tuurlijk is niet alles mooi aan mij, maar nu ik dat ook heb geaccepteerd word het vanzelf mooier. Heel gek, maar door de acceptatie straal je. Probeer het eens.

Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter.

Ik ben perfectionistisch en lui, en die twee gaan überhaupt al niet samen. Ik wil heel graag alles goed doen, maar ik wil er ook niet teveel voor doen. Zit stiekem vaak toch wel in de weg. Ook blijft mijn zelfverzekerdheid wel een puntje, maar daar ben ik al heel lang mee bezig en blijft gelukkig toch wel vooruit gaan.

Pinokkio: Wat is je grootste wens?

Heel veel mensen hebben hier een heel lang en groot antwoord op. Ik niet. Ik wil gelukkig worden en ik zie wel wat mijn leven mij brengt. Dan hoop ik voornamelijk dat mijn leven een richting krijgt en dat ik vanzelf wel weet wat ik wil doen en hoe ik dit kan waar maken! Ik heb er volle vertrouwen in, zolang ik maar geniet van mijn hele reis, dan ben ik al tevreden. Als ik later terug kan kijken op alle gebeurtenissen en hoeveel ik heb genoten, ben ik hoe dan ook trots. Ik wil mijn leven zo fijn en mooi mogelijk leven.


Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd?

Laatst ben ik 18 geworden! Maar mijn mentale leeftijd is heel verschillend denk ik. De ene keer voel ik me heeel jong en ben ik ook heel jong in mijn gedrag. De andere keer voel ik me heel volwassen en gedraag ik me dus ook volwassen. Ik ben een mengelmoes, en alles bij elkaar is mijn gemiddelde leeftijd toch wel 18.

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?

Ik denk toch wel de sieraden van overledenen. Het kettinkje van mijn overgrootoma, de armband van mijn opa. En daarbij een kettinkje van mijn oma die wel nog leeft, maar haar ketting uit engeland aan mij heeft gegeven omdat ik hem zo mooi vond. Verder zijn foto's toch ook wel heel waardevol. Als het om niet materiële dingen gaat zijn het zeker mijn vrienden en scoutingmensen, maar vooral al mijn herinneringen. Ik zou me niet kunnen voorstellen wat ik zal doen zonder herinneringen.

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist heel hard?

Zoals ik al eerder vertelde sta ik bekend om mijn luiheid. Maar als er echt van me word verwacht dat ik meehelp of als ik iets doe waar ik volledig achter sta, dan kan ik heel hard werken!


De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?

Ik vind feestjes enorm leuk! Ik vind het heerlijk om los te gaan op muziek met mijn vrienden. Maar ook fristi-feestjes, met zijn allen gezellig praten en gek doen. Ik hou er van, ik geniet ervan en ik kan er geen genoeg van krijgen. Maar verder ga ik niet uit, de feestjes waar ik het nu over heb zijn toch de scoutingfeestjes.

De Nieuwe Kleding Van De Keizer: Geef je veel om je kleding?

Kleding vind ik heerlijk, omdat je jezelf ermee kunt uitdrukken. Maar verder geef ik er, vooral in de ochtend, niet zo enorm veel om. Ik trek wat makkelijks aan, of het eerste wat ik kan vinden en dat probeer ik nog enigszins te combineren, maar daar stopt het ook wel. Soms ben ik heel erg met kleding en mode bezig, soms totaal niet. Maar, natuurlijk geef ik er wel om, ik vind het toch wel leuk als ik er leuk uit zie in mijn kleding en er leuk bij loop.

Het Knappe Snijdertje: Vind je jezelf dapper/moedig?

Ik vind dit moeilijk te beantwoorden, ben ik dapper? Ik zou het zelf niet weten, eigenlijk. Ik heb wel het idee dat ik heel dapper en moedig kan zijn en gewoon de dingen kan doen die ik misschien niet zo heel comfortabel vind. Maar stel het doet me pijn of het lukt niet zoals ik wil, dan kan ik me ook volledig terugtrekken.

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?

Ik ben denk ik wel heel gevoelig. Ik voel dingen aan, en gevoelens zijn altijd wel heel aanwezig bij mij. Ik kan me heel snel hechten aan personen, ik ben snel verdrietig maar ook snel heel blij. Ik ben ook heel gevoelig voor alles wat er om me heen gebeurd, en dat hakt er snel wel diep in. Het is vrij ingewikkeld, en het heeft veel voor- en nadelen, maar, ja, ik ben gevoelig.


Dit was toch nog wel een lange en moeilijke tag zeg! Elke vraag heeft me zo een beetje aan het nadenken gezet. Hoe ben ik? Wat doe ik? Wat vind ik leuk? Wat vind ik niet leuk? Heel apart! Wat mij ook wel opvalt is dat ik bij veel antwoorden weer twee kanten laat zien. Dat is bijvoorbeeld heel lui kan zijn, maar ook weer heel hard kan werken. Dat ik makkelijk voor de gek te houden ben, maar soms ook totaal niet. Maar zo ben ik wel, een beetje van alles. Heel bijzonder vind ik zelf, en soms werkt het ook wel tegen. Ik vond dit een mooie tag, het was erg leuk in te vullen. Hopelijk was het ook leuk om te lezen!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.