27 februari 2013

Vriendschap

Vriendschap is misschien wel het belangrijkste wat er is. Op wie val je terug als het allemaal niet meer gaat? Op wie kan je altijd rekenen? Met wie kan je de grootste lol hebben? Wie kan je altijd bellen? Je vrienden. Eigenlijk zullen we heel erg dankbaar moeten zijn voor zulke mensen om ons heen.


Ik zou het me niet meer voor kunnen stellen hoe het zal zijn zonder mijn vrienden in mijn leven. Zonder hen was ik nergens, en was ik niet mezelf. Mijn vrienden zijn er altijd voor me geweest en hebben me altijd geholpen. Ook doe ik leuke dingen met ze, zonder zou ik niet meer kunnen.

Ik denk dat het heel erg heeft geholpen dat ik op scouting zit, hier leer je mensen zo goed kennen omdat je alles samen doet. Je beleeft de tofste en minst toffe dingen met elkaar en daarmee bouw je automatisch al met iedereen een band op.

Een vriendschap is iets waarbij je moet geven en nemen. Misschien moet je wel voor je gevoel iets meer geven dan dat je neemt, zo onderhoud je namelijk de vriendschap. Als de vriendschap voor mijn gevoel alleen maar van mijn kant komt dan ben ik er ook al snel klaar mee. Als een vriend(in) jou uit de put helpt spreekt het eigenlijk voor zich dat je dat terug zou doen. En dat is waardoor vriendschap zo dierbaar en belangrijk is: je helpt je "medemens", waarvan jij denkt dat diegene het verdient en die je dierbaar is, en diegene helpt jou als jij het nodig heb. Daardoor hebben we steun aan elkaar.

Van beste vrienden spreek ik pas als ik ze ook buiten de "verplichte afspraken" zie. Ook buiten feestjes. Als je één op één met ze afspreekt. Deze vakantie heb ik 3 vrienden buiten die afspraken gezien. En dat zijn mijn beste vrienden. Zonder hen kan ik niet.

Ik zal even uitleggen hoe mijn vriendschappen in elkaar zitten <3.

Anderhalf jaar geleden
Eerste keer afspreken :)
Met Madelief kan ik zo gek als een deur zijn, we hebben ongeveer een soort eigen taal ontwikkeld, begrijpen elkaar altijd precies, en kunnen als het ware verhalen uit elkaars ogen "lezen". Als ik mezelf niet meer begrijp, begrijpt zij mij wel. Ze helpt me altijd met problemen. Ook hebben we de grootste lol, en soms een beetje een eigen lol. Op momenten kunnen we op precies hetzelfde moment in de lach schieten. Als er dan mensen zijn die zich afvragen wat er is schieten we alleen maar meer in de lach. Sommigen snappen onze vriendschap niet, nu moet ik eigenlijk zeggen dat ik het ook niet snap, maar er valt niets te snappen het is gewoon zo, wij snappen elkaar en wij kunnen niet zonder elkaar. Dat is het belangrijkst.

Mannus is sindskort benoemd tot mijn beschermengeltje. Dus ja, pas maar op :). Nee, zo niet. Mannus is gewoon heel lief. Met hem kan ik lekker lief doen zonder dat we van elkaar weten waarom het eigenlijk kan. Ik ken Mannus nu al een aantal jaar en als ik hem niet had, was ik sowieso nergens. Mannus is mijn held. Hij zal er altijd voor mij zijn en ik voor hem, hoe dan ook. En dat geeft zo een vertrouwd en ja, sterk gevoel. Jammer genoeg woont hij wel aan de andere kant van Nederland, maar ik heb elke dag contact met hem.

Bevrijdingspop festival vorig jaar
Embedded image permalink
Hit vorig jaar
Anouk is nu al bijna een jaar mijn vrouw. We zijn "getrouwd" toen we het allemaal niet zo erg zagen zitten en hebben elkaar erdoor heen gesleept. Ik doe de tofste dingen met Anouk en bij haar kan ik écht lekker gek zijn, niets is raar, alles is goed, gewoon doen waar je zin in heb. Ik ben heel blij met Anouk als vriendin, ook al zie ik haar de laatste niet zo heel vaak, we blijven er voor elkaar. Ik kan haar altijd bellen, en zij mij ook. We houden van elkaar hoe wij nu eenmaal zijn en respecteren elkaar.

Ik heb overigens nog veel meer vrienden, maar deze vriendschappen zijn het speciaalst.

Vriendschap is iets moois wat gekoesterd moet worden. Later kan je het misschien wel weer nodig hebben. En om écht gelukkig te zijn, heb ik toch echt mijn vrienden nodig.

Big hug, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.