1 maart 2013

Blood and Chocolate

Afgelopen vakantie heb ik samen met Madelief deze film gekeken (rond een uur of half 2?) toen ik bij haar ben wezen sjoleren! en men wat ben ik blij dat ik deze heb gezien (dankje lieve Madelief!). Dit is namelijk zo een geweldige film, een soort verbeterde Twilight film, maar dan meer actie, spanning, romantiek, en het is eigenlijk meer een jongens dan een meisjes film. Dat belooft wat!

LET OP!: Deze Review kan eventuele spoilers bevatten waardoor je sommige details over de film al weet.

Blood and Chocolate is een actie- en horrorfilm (laat je hierdoor niet afschrikken! Ik heb hem ook gekeken zonder dat ik dit eigenlijk wist, en ik kon gewoon slapen ;)) uit 2007. De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van de Amerikaanse schrijver Annette Curtis Klause.

Dit verhaal gaat over Vivian die één van een kleine groep overgebleven weerwolven is die nog onder de mensen leven. Uit angst voor vervolging houden zij hun bestaan geheim. Vivian is eigenlijk een wees, allebei haar ouders zijn vermoord toen hun geheim bekend werd in de VS. Vivian was de enige overlevende en werd opgenomen door haar "clan". Deze clan bestaat uit een groep wolven, met Gabriel als leider. Gabriel wisselt om de zeven jaar van levenspartner, om zo de groep niet te laten uitsterven en om te zorgen voor genoeg nakomelingen. Nu hij bijna zeven jaar samen is met Astrid is het tijd om een nieuw "wijfje" uit te zoeken. Vivian is hiervoor voorbestemd, of ze dat nu wil of niet. 

Als Vivian op een avond in een kerk rondloopt ontmoet ze Aiden, een maker van stripromans die onderzoek doet voor een boek over de loup-garou; de weerwolf. 
Vivian weet dat ze zich niet mag vestigen onder de mensen, en weet dat ze niet met ze mag omgaan. Maar Aiden houdt vol. Hij blijft haar opzoeken en maakt indruk met zijn wil om een respectvol boek te maken over de loup-garou. Vivian raak steeds meer geïntresseerd in Aiden.

Gabriels zoon, opvolger van Gabriel, betrapt Vivian op het contact met Aiden, wanneer hij dit verteld aan zijn vader krijgt hij de opdracht om Aiden duidelijk te maken dat hij moet vertrekken en nooit meer contact mag maken met Vivian. 

Uiteindelijk verraad hij zich als weerwolf en probeert Aiden te vermoorden, dit werkt echter averechts. Als Gabriel erachter komt wat er is gebeurd wil hij kosten wat het kost Aiden vermoorden. Maar Vivian is niet van plan om dit te laten gebeuren.

Deze film vergelijk ik met Twilight, omdat dit ook over weerwolven gaat. Maar deze film gaat niet over vampieren en is veel meer gericht op de weerwolf. Dit zie je ook terug in de vormgeving en de uitgedachte rituelen. Ook het transformeren van mens naar wolf is heel mooi gedaan en veel meer uitgedacht, het laat namelijk zien dat de ziel wordt verplaatst in een ander lichaam.

Het is een spannende actie- en horrorfilm. Maar zelf zou ik het niet beschrijven als horror. In het begin zat ik wel met rechtovereindstaande haren op mijn arm op de bank en vroeg ik me af of we nog terug konden en de film konden uitzetten. Maar ik ben blij dat ik ben blijven kijken, zo eng is de film niet. Hij is eerder spannend en zenuwslopend, en heel vet.

Wat mij meteen opviel aan de film toen hij aanstond waren de scène-overgangen. In het begin snapte ik nog niet veel van de film, doordat ik eerst moest wennen aan de overgangen. Het was namelijk een nietszeggende scène, een conversatie, dan kreeg je een ander beeld te zien van de volgende scène te zien als einde van de conversatie. Dit wekt in het begin frustraties op, maar juist hierdoor ben je benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Want de conversaties zijn er niet voor niets.

Ik ben echt héél erg onder de indruk van deze film. Aan het einde vroeg ik mezelf af wat ik ooit had gezien in Twilight. En als ik, als mega twilight-fan, dat zeg dan betekent dat wat. Het verhaal is heel mooi, en zoals ik al zei is alles mooi uitgedacht wat heel fijn kijken is. Ik zou het aan iedereen aanraden. Ook de mensen die Twilight alles behalve leuk vonden, en ook de mensen die normaal niet van actiefilms houden. Dit is echt het kijken waard!
Ik hoop heel erg dat er nog een vervolg komt ;).


Dit is de trailer van Blood and Chocolate:


Big hug, Manon



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.