18 januari 2014

Hoe je met kleding jezelf kan uitdrukken

Orange skirt, black shirt, black tights, black heels shoes outfit

Wat iedereen elke dag aanheeft, in de avond heeft klaargelegd of in de ochtend uit de kast heeft getrokken, zegt soms veel over de persoon. Trekt de persoon zich veel aan van kritiek, dan is de kleding meestal niet zo opvallend en/of alleen maar in de mode/wat anderen vaak ook aan hebben. Heeft iemand er niets van als men raar omkijkt als je langswandelt, dan zijn dit over het algemeen wat apartere kledingstukken of zijn het misschien wel wat meer gewaagdere kleuren of combinaties. Maar je ziet niet alleen aan de gewaagde kleding hoe iemand is.

Maar ook kan je uit de kleur combinatie al veel opmaken. Veilige kleuren, gewaagde kleuren, oké. Maar, komen kleuren meerdere keren terug in de look? Dan is er wat langer stil gestaan bij de outfit, bijvoorbeeld.
Vaak is het een hele kunst om een kleurrijke look goed uit te laten komen -en niet kinderachtig te laten ogen-, maar juist een hele zwarte look schijnt voor creativiteit te staan!

These are the same freaking shoes I saw in Santiago and didn't buy because I was hoping to find them cheaper elsewhere but never did..I never knew I could have so much regret over not buying something !
Wat ik vooral heel leuk vind is om te kijken naar schoenen. Wie gaat er op in de stroom, en wie kiest schoenen die precies bij de persoonlijkheid passen? Ikzelf heb een vrij grote schoenencollectie, maar stuk voor stuk herken je dat het míjn schoenen zijn. En dat heb ik vaak ook bij anderen.

Je kan veel met je kleding. Je kan dingen verbergen, op laten vallen, mensen je laten nakijken, men in een bepaalde sfeer kijken of opeens laten verlangen naar de lente -wat ik vaak heb-, ik zeg maar wat. Dát vind ik persoonlijk zo leuk aan kleding.

Ik vind het alleen jammer dat ik zelf meestal voor de makkelijke casual look ga: een makkelijke spijkerbroek met een simpel shirt. Dit ben ik nu daadwerkelijk aan het veranderen! Ik denk elke dag goed na over wat ik aan wil trekken. Meestal kies ik een t-shirt uit wat ik niet vaak meer draag en combineer ik het zo dat ik weer verliefd word op het kledingstuk. Dezelfde liefde die ik voelde als toen ik hem kocht. Wel merk ik toch dat mijn garderobe erg klein en vooral niet gewaagd is, zo jammer! Tijd voor een shoppingronde -met de sale-. (en verder ben ik op zoek naar fotografen, ga ik zelf foto's maken en ga ik mensen opmaken. Reken maar op speciale blogposts, ik ben er druk mee bezig.)

Het is nog best een kunst om jezelf te kunnen uitdrukken met kleding -vooral als je nog niet precies weet wat nu jouw stijl is, ik herken het-. Weet alleen dat je stijl zo nu en dan nog verandert, en dat je echt niet elke dag er tip top uit hoeft te zien. Buiten dat is het wel heel leuk om er (meer) mee bezig te zijn!

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.