2 januari 2014

my new year resolutions

Gelukkig nieuw jaar allemaal! Ik hoop dat jullie een fantastisch uiteinde hebben gehad en genoten hebben van al het mooie vuurwerk. Het nieuwe jaar is al weer een paar daagjes ingeluid. En ook al ben ik er vaak een beetje tegen. Ik heb dit jaar toch ook voornemens. Al zie ik het zelf anders, goede voornemens worden namelijk vaak vergeten. Maar de meeste dingen hiervan wil ik zelf heel graag veranderen en ik wil er dan ook echt voor werken.


Gezonder leven
Het allerbelangrijkst voor mijzelf is dat ik gezonder wil gaan leven. Het is absoluut niet zo dat ik niet blij ben met hoe ik er uit zie. Het is dan ook heel breed genomen. Ik wil wat meer letten op wat ik eet, al helemaal na kerst en oud en nieuw. Zo wil ik gezond gaan snacken. Maar ik wil vooral weer gaan sporten of mijn lichaam meer in vorm krijgen. Afgelopen jaar begon ik heel goed, maar toen ik in de zomervakantie kwam, sportte ik niet meer en daarna ben ik ook niet meer begonnen. Dit jaar ben ik al begonnen met iets wat ik wonder boven wonder nog heel fijn vind ook! Ik doe nu namelijk de the 30-days-squat-challenge. Een challenge waarbij je elke dag squat met af en toe een dagje rust. Het schijnt goed je benen en billen aan te pakken, en nu ik er net twee dagen mee ben begonnen voelt het ook zo. Ik ben benieuwd hoe dat de volgende maand is, en of ik dan een andere challenge misschien ga doen!

Memory jar bijhouden
Wat mij heel leuk lijkt is om een memory jar bij te houden van dit jaar. Het lijkt me vooral leuk om aan het einde van het jaar de pot leeg te halen en al mijn leuke herinneringen van dat jaar terug te lezen!

Diploma halen
Vorig jaar stond het ook al bij mijn goede voornemens, maar dit jaar ga ik er driedubbel zo hard voor. Ik moet en zal mijn havo diploma halen dit jaar! Vorig jaar zakte ik op twee onvoldoendes, en daarom doe ik nu die twee vakken over op volwassen onderwijs. Het gaat erg goed, vooral met biologie. Ik sta er van versteld dat ik ook hoge cijfers kan halen, dat wist ik helemaal niet. Ik heb er nu wel volle vertrouwen in dat ik ga slagen. En daarna kan ik lekker mijn hbo studie beginnen, waar ik erg veel zin in heb.

Minder zorgen maken
Ik wil me minder zorgen maken. Ik pieker zo vaak, dat ik mezelf helemaal gek maak. Ik denk dat als ik me minder zorgen maak, het op verschillende vlakken echt beter gaat worden. Ik heb mijn notitieboekje er weer bij gepakt en zorg dat ik alles opschrijf. Het gaat steeds beter, en dat wil ik dit jaar zeker vast houden.

Meer nieuwe dingen proberen
Voor dit nieuwe jaar vind ik het belangrijk dat ik meer nieuwe dingen ga uitproberen. Vorig jaar was ik hier ook mee bezig (rijles, leiding, proefstuderen etc.) en nu wil ik daarin verder gaan! Als me iets wordt aangeboden wil ik niet meer bang zijn, maar het gewoon doen! Ik vind het nog vrij moeilijk, maar het is het proberen waard om het in ieder geval in mijn achterhoofd te houden.

Meer koken
Ik heb gemerkt dat ik het hartstikke leuk vind om in de keuken te staan om koekjes te bakken. Dat gevoel wil ik vast houden, en ik wil dan ook eigenlijk meer avondeten gaan koken. Voor koken heb ik meestal geen geduld, maar als ik niet hoef te wachten gaat het blijkbaar wel goed. Sowieso wil ik het eerst anders aanpakken, en beginnen met lunches klaar te maken. Zo kan ik ook meteen gezonde, maar heel lekkere, snacks klaarmaken! Ik wil juist meer plezier hebben ik koken. We zullen zien hoe dit zich gaat vormen...

Dit waren mijn voornemens voor aankomend jaar. Wat zijn die van jou? 

Big love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.