15 januari 2014

Valentijnsdag + LUSH collectie

The ultimate "I love you," this spectacular rose arrangement is artistically hand-designed by our expert florists to help express your feelings perfectly.


Over een maand is het alweer Valentijnsdag! Kunnen jullie dat al geloven? Ik namelijk niet. De tijd gaat veel te snel naar mijn idee. Valentijnsdag vind ik wel een hele mooie dag, maar ik vind het ergens ook wel weer geforceerd. Is het niet de bedoeling dat elke dag in je relatie weer een speciale is, omdat je samen bent? Moet je niet altijd lief doen? En daarbij vind ik het zo overdreven, dat ik wel snap dat vrijgezellen het soms niet uit kunnen staan. Toch vind ik het ook wel een mooie dag! Ook al ben ik zelf vrijgezel, ik maak het gewoon leuk voor mezelf en ik heb nu al een afspraak staan om chocolade met vriendinnen uit te wisselen en dan samen de dag door te brengen. Dat is ook liefde!

Mocht je nu helemaal niet van valentijnsdag houden, dan is er toch nog een lichtpuntje -denk ik-. Namelijk: de Valentijnscollecties! Vooral bij winkels die verzorgingsproducten -en vooral verwenproducten!- verkopen gaan ze helemaal los. En laat nu net zo zijn dat mijn favoriete winkel LUSH weer een valentijnscollectie voor ons klaar heeft liggen.


Elk jaar -nadat de kerst collectie uit de winkel is- is er weer een valentijns collectie bij de lush. Ik word er persoonlijk zo vrolijk van! Allemaal hartjes en dingetjes, haha.

LUSH over de collectie: Laat die knuffelbeer maar links liggen! Lush introduceert dit jaar geweldige producten voor Valentijnsdag om jezelf of je lover mee te verrassen. We halen inspiratie uit de mooiste lovesongs en de leukste romantische films. Natuurlijk maken we ze met de heerlijkste verse ingrediënten, etherische oliën en voedende boters.  

Dat belooft al veel goeds!

Neon Love Soap
We beginnen met -als je het mij vraagt- het leukste product wat er tussen zit! Dit is een heerlijke zeep, bestaande uit verse vijgen, passievruchten en sojayoghurt voor een zijdezacht velletje. Wat ik vooral heel leuk vind is dat als je de zeep door midden snijdt, er allemaal hartjes tevoorschijn komen! Romantischer kan het bijna niet. Lush maakt zelf nog de grappige opmerking: Oh ja, hadden we al gezegd dat samen douchen beter is voor het milieu?

€6,95 per 100g - vegan

Prince Charming Showergel

Een fijne showergel, voor als je op zoek bent naar een prince charming. Spring onder de douche en geniet van Marshmellowwortel (!), Fair Trade Vanille, granaat appel en amandelolie. De geur daarentegen is gemaakt met biologische sandelhoutolie, geranium en grapefruit. Alles bij elkaar een bijzondere combinatie, wie wil dat nu niet meenemen onder de douche?

De showergel is in verschillende hoeveelheden te koop.
€7.95 - 100g
€15.95 - 250g

€26.95 - 500g

Close To You Massage bar
Hoe kan een massage bar ontbreken in een nieuwe lush collectie. Voor dit jaar zijn er zelfs twee aanwezig! Lush beschrijft dat deze bar veel weg heeft van het Engelse koekje Jammy Dodger. Het schijnt dat deze bar al meteen vloeibaar wordt als je deze in je handen houdt. Erg fijn lijkt mij dat niet, maar hij doet dan wel zijn werk. De massage bar is gemaakt met cupuaçuboter, sheaboter en olijfolie. Sheaboter doet het bij veel mensen goed, dus heerlijk dat dat erbij in zit. Al vind ik het uiterlijk niet zo heel bijzonder, als het zijn werk doet en lekker ruikt + verzorgende producten bevat is dit product het wel waard voor zijn prijs. Als slotzin meldt Lush ook: Over de geur, die is net zo jammy als de echte Jammy!

€8,95 per stuk - vegan

Tender is the Night Massage bar
Ik kan zeggen dat ik deze het minst leuk vind van alle producten uit de collectie. Dit is nog een massage bar, en ik vind hem er minder leuk uitzien dan de vorige -en eigenlijk vind ik deze helemaal niet in de valentijnsfeer passen-. We zullen zien wat het te bieden heeft. Tender is the Night schijnt al in vorig jaars collectie te hebben gezeten en is nu vernieuwd met een nieuwe look. Lush heeft sensueel jasmijn en ylang ylang gemixt met cacaoboter en sheaboter. Daar maakt lush mij wel benieuwd! Ik denk namelijk dat deze massage bar heel rustgevend is. Misschien moet ik er toch maar even aan ruiken in de winkel zelf ;). 
Na de valentijns collectie blijft Tender is the Night in de winkels!

€10,95 per stuk - vegan

Love Locket Ballistic
Yes! Een ballistic erbij! Voor dit product laat ik lush zelf aan het woord: Ken je van die hartjes met een slotje die je om je nek draagt? Dit is onze variant! Niet voor om je nek, maar lekker voor in bad. Het geheim achter het slot vind je als je de Ballistic op je badrand kapot slaat. Je badwater verandert in een zee van vanille, neroli en jasmijn, vol papieren hartjes. 
Ik ben erg benieuwd naar de hartjes die eruit komen als je het slotje kapot tikt. Erg leuk bedacht! Dit laat me erg denken aan de ballistic uit de kerstcollectie met de bewoner van het oranje roze huisje. Die was aardig duur maar wel heel leuk, zou deze dat ook zijn?

€10,95 per stuk - vegan

The Kiss Tinted Lip Balm
Na vorig jaar is hij er dit jaar ook weer! Deze lip balm heeft vorig jaar mijn schrale lippen gered. Het is een heerlijke combinatie van Fair Trade sheaboter, cupuaçuboter en agavesiroop. Guaranapoeder zorgt voor extra zachte lippen. De lipbalsem geeft je lippen een vleugje kleur en bevat geen conserveermiddelen. Daarbij zijn de glittertjes die erin zitten plastic vrij en dus beter voor het milieu. Er zit veel in zo een klein potje en je doet er dan ook erg lang mee. Vorig jaar heb ik mijn exemplaar gekocht en dit jaar heb ik misschien 1/6 gebruikt terwijl ik hem bijna elke dag wel op mijn lippen smeerde. Echt een aanrader!

€9,65 per stuk - vegan

Wat mij betreft zitten er dit jaar weer heel leuke producten tussen, al zal ik zelf niet zo snel de massage bars kopen, of de ballistic. Maar ik vind het allemaal weer erg leuk bedacht. Zo vrolijk je toch weer even op, op Valentijnsdag. Of je wordt er alleen maar nóg vrolijker van. Wat vinden jullie van deze collectie? 

Alle Valentijnsproducten zijn online en in Lush vestigingen verkrijgbaar vanaf 10 januari 2014. 

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.