20 maart 2014

Fijne herinneringen #1 Werkweek Praag

Ik heb even een feel good momentje. Het leven is leuk. Mensen zijn leuk, activiteiten zijn leuk, momenten zijn leuk. Als ik terug kijk naar wat ik allemaal heb gedaan in mijn leven, is dat heel wat. En dan zit ik altijd met een grijns van oor tot oor terug te denken. Wat een geweldige dingen heb ik meegemaakt! Het zijn toch de weekendjes en vakanties/kampen die het eerst terugkomen. Met de nodige emoties natuurlijk, haha! Het lijkt mij leuk om sommige van die herinneringen even op te halen en te bespreken in artikelen. En het kriebelt om het nu even te hebben over mijn werkweek naar Praag! Ik weet niet precies waarom ik hiermee wil beginnen. maar het was een hele speciale ervaring.

Praag is ten eerste een van de mooiste en bijzonderste steden waar ik ben geweest. Praag bruist van de mensen. Praag is ook heel mooi en uitgebreid. Het is een enorm grote stad met allerlei bezienswaardigheden.

Ik ging erheen met mijn leerjaar, 4 havo toen. (dat is nu dus al 2 jaar geleden, tijd gaat veel te snel (doe eens niet?)) Het was het eerste jaar dat ik echt een heel hechte vriendengroep had, en eigenlijk wel met iedereen kon opschieten. De jaren ervoor was ik altijd kei bang voor de werkweek, maar nu met mijn vriendengroep(en) vond ik het wel best en liet ik het op me afkomen. 4 havo is toch wel het leukste jaar geweest denk ik.

In Praag stonden verschillende activiteiten op de programma's en zaten we per profiel richting ook in een ander hostel. Wij zaten als Techniek-groep in de stad, gaaf! Verder gingen we deze week naar de skoda fabriek, op een fietstochtje, naar de bioscoop, een avond bowlen, een avond uit, een avond uit eten, een dag naar een concentratiekamp etc. Het meest fijne vond ik dat we enorm veel werden vrij gelaten. We hadden een programma, daaraan deed je mee, en verder mocht je zien wat je deed. Je kreeg tijden mee en dat was het.

We gingen er echt met zijn allen heen, en als ik er dan ook aan terug denk, herinner ik me dan ook vooral alle gezelligheid en hoe er geen ruzies of iets dergelijk zijn geweest. Het ging allemaal zo relaxed!
En dan zaten we dus ook nog eens in zo een mooie stad! Ver weg van huis, met al die leuke mensen. Een andere cultuur, andere gewoontes. Een andere taal, een ander betaalmiddel.

In de werkweek werd ik trouwens ook 16. 16 worden in Praag, met al je vrienden om je heen, wie kan dat nu zeggen? De nacht dat ik 16 werd, was er door de hele groep gezongen. We hadden ervoor gebowld en liepen terug. Helaas ging het iets te hard, en werden we bijna gearresteerd (in Praag hebben ze een avondklok, en na die tijd moet je dus echt stil zijn). Die nacht probeerde we over te lopen, maar was er teveel gedronken en zat er op elke verdieping een leerkracht, die sliepen nooit ofzo. De dag zelf is er nog 3 keer voor me gezongen, kreeg ik veel cadeautjes en kreeg ik als enige in het restaurant een toetje met sterretjes als cadeau. Én de dag erna gingen we uit in de grootste discotheek van europa, mooie timing.

Kenmerkend voor deze week is: drijvend patat in kippendrap, te veel geld, bijna opgepakt, verdwalen, fietstochten doen pijn, film die goed was voor ckv, overal je camera mee, elke dag ontbijten buiten de deur, grootste discotheek met op elke verdieping een andere muziekstijl en vast nog veel meer.

Praag was veel te leuk. En het was fijn er even aan terug te denken. Hopelijk vonden jullie het ook leuk om te lezen. Wat is jouw meest fijne herinnering?

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.