16 maart 2014

some recommendations..

Youtube wordt natuurlijk voornamelijk gebruikt om muziek te luisteren (of youtubers te bekijken). Dit zijn meestal originele nummers. Maar wist je dat heel veel van deze artiesten ook op youtube zijn ontdekt? Er zijn enorm veel -beginnend- talenten op youtube die bestaande liedjes coveren. Welke muziek je dan ook luistert, er komt vanalles langs. Zelf vind ik dat enorm leuk, en ik volg dan ook twee enorm goede zangers. Ze touren nu allebei, en dat is natuurlijk niet voor niets. Ze zijn écht écht écht heel goed. En ik wilde jullie graag bekend maken met de coverartiesten.



Allereerst Sam Tui, een artiest die ik sinds gister pas ken. Ik luisterde dit liedje hierboven als eerst van hem en werd verliefd. Op hem, op zijn stem en op het liedje. Ik kreeg er enorm kippenvel van. Ditt is een mash up van twee heel verschillende liedjes: let it go - frozen (disney) en let her go - passenger. Het liedje wat hij ervan heeft gemaakt is zo mooi en speciaal. En zo doet hij dat met meer liedjes. Ook zingt hij vaak samen met andere coverartiesten. Een echte aanrader!


Dan Leroy Sanchez, wie ik al heel lang volg. Leroy heeft een heel speciale stem en het is heel leuk hem te volgen. Zijn video's blijven beter worden. Hierboven is een video van hem te zien waarin je echt zijn mooie stem hoort. Hij kan heel laag en heel hoog zingen, en natuurlijk alles er tussen in. Zelf kan ik het niet eens na zingen. Zijn covers zijn altijd net even naar zijn hand gezet en zijn liedjes zijn gewoon fijn. Luisteren die hap.

Ik hoop dat jullie zo een artikeltje ook leuk vinden, ik moest het gewoon even met jullie delen. Ik word er heel enthousiast van, omdat ik steeds nieuwe liedjes op een andere manier hoor op deze manier. :)

Liefs, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.