8 juli 2012

DISNEY FILMS (part 1)

Gister heb ik helaas echt helemaal geen tijd gehad om te bloggen. Helaas, helaas. Alhoewel, helaas? Gister was het echt heeeel leuk. De jaarlijkse jaarafsluiting op scouting was weer geweldig. Iedereen had lekkere hapjes meegenomen, ikzelf had mn kookkunsten laten zien, ik had bokkepootjestaart gemaakt. :) Na een kwartiertje zag niemand meer het eten staan. Er was namelijk een meertje en iedereen is daar gewoon met zn kleding nog aan in gesprongen. Het was echt weer als van ouds. Men wat mis ik al die mensen toch.. Die avond heb ik met een klein groepje nog een filmavondje gehouden, pizza's in de oven en Forrest Gump op. En hierna bleef anouk slapen. We sliepen rond 4 uur, omdat de jongens om 2 uur weggingen... 

Maar hier wilde ik het stiekem niet over hebben. Ik dacht; hee leuk films. Dus ik wilde vertellen over mijn favoriete disneyfilms. Gewoon omdat disneyfilms je toch het meest bij blijven en ik ze nog steeds geweldig vind. Alleen ik kon geen keuze maken welke film ik wilde vertellen, vandaar dat dit part 1 is, er volgen dus nog meer!
De film die toch wel het meest indruk op me heeft gemaakt is 'Peter Pan'. Deze heb ik gekeken toen ik heel klein was, dus ik snapte er nauwelijks iets van. Het verhaal blijf ik moeilijk vinden, omdat je midden in een film terecht komt. Maar ik vind het echt heel mooi. Ik ben altijd al van het onmogelijke geweest, hier geloofde ik in toen ik jong was, en ik vond elfjes geweldig, daarom vond ik deze film zo leuk, hier was het allemaal in verwerkt.


Wat ik ook zo leuk vind is dat deze kinderen een eigen wil hebben en alles aandurven. Ze gaan voor niets uit de weg. Ze zijn ouderen steeds weer te slim af, en dit is heel leuk om te zien. Er wordt gewoon gespot met kapitein Haak, ook omdat er telkens weer die krokodil is die hem wil opeten!


Van verschillende mensen horen ik dat ze Peter Pan geweldig vinden. Ik ben daar natuurlijk weer anders in, het personage wat ik het leukst vind is het kleinst, bijdehands, koppig, dapper, en stiekem ook schattig. Mijn favoriet is Tinkerbell. Hoe ze altijd mee reist met Peter Pan om hem elfenstof te geven en nooit van zijn zijde wijkt vind ik zo geweldig. Elfjes heb ik dus altijd al leuk en speciaal gevonden, dus dan is het ergens wel logisch dat ik Tinkerbell het leukst vind.

Ook is er een speciaal programma gemaakt over Tinkerbell en haar mede elfjes. Het is helemaal geanimeerd en er is zelfs een speciaal tijdschrift gemaakt voor de verhalen van Tinkerbell!


Laatst had ik gehoord dat er een speciale film is uitgebracht over wat er vooraf ging aan de film Peter Pan. Hoe het komt dat Peter Pan zonder elfenstof kan vliegen, hoe nooitgedachtland is ontstaan, hoe kapitein Haak eerst was, en meer. Het schijnt dat alle stukjes van het verhaal dan op hun plaats vallen, ongemerkt, omdat je toch midden in het verhaal valt.

En dan zijn er natuurlijk nog de mooie quotes die zijn verwerkt in de film Peter Pan, en waar ik helemaal verliefd op ben:


Ik hou echt van disneyfilms ze zijn zo mooi, volgende keer weer een film!

x manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.