24 juli 2012

'Zomerhaar'


Het begint eindelijk een beetje écht zomer te worden. Heerlijk, na al die tijd wachten, en in de regen te moeten fietsen. Deze week wordt het geloof ik rond de 26 graden in Nederland! Nu is het in de zomer natuurlijk een beetje zoeken naar het perfecte haar. Het is namelijk een stuk warmer dus is het niet altijd even fijn om al dat haar in je nek te voelen. Ik heb er zelf nooit zo veel problemen mee gehad hoor, ik had gewoon altijd mijn haar los want mijn haar vast vond ik maar niks, maar sinds dit jaar is het veranderd, ik draag nu al bijna elke dag mijn haar vast, lekker uit mijn nek. Ik heb maar even opgezocht hoe je nou toch leuk je haar vast kan maken, want elke dag een knot in is natuurlijk lekker, maar ik vind het persoonlijk ook wel leuk om er wat variatie in te brengen.



De staart. Mijn haar is dan een tijdje geleden weer bijgeknipt en was net te kort voor een knot. Dus mijn oplossing was; een paardenstaart! Een lage, hoge, schuine, misschien wel twee staarten. Het kan allemaal. Zelf vind ik het ook een leuk idee om dit juist te laten krullen zoals hierboven! Dit geef toch wat meer pit. De staart vind ik dan zelf ook vlot staan, helemaal blij wordt ik ervan. 


De knot. Binnen 10 seconde gemaakt, en super handig en leuk. Je kan er vanalles mee doen en het maakt niet uit hoe je hem maakt. Laag, hoog, los, extra strak, rommelig, het kan allemaal. Vooral op het strand vind ik het heel makkelijk, juist omdat je het snel maakt. En het staat gewoon super leuk.




De vlecht. Bij mij vind ik het iets minder leuk staan, maar voor wat langer haar is dit dé oplossing. Je haar is in één keer korter. Wat ik persoonlijk dan ook nog leuk vind is om hem zoals jullie boven kunnen zien langs je hoofd te laten vallen. Dit kan ook rommelig, strak, en zoals jullie zien zijn er verschillende soorten vlechten. Dit zijn de bekendste. De vissengraatvlecht en de 'normale' vlecht. Ik ben een grote fan!


Omdat ik vlechten stiekem wel heel leuk en interessant vond ben ik nog even verder gaan zoeken. Dit is natuurlijk helemaal super! Je haar zit anders dan normaal en is heerlijk opgestoken en dus uit je nek vandaan! Super leuk vind ik het, alleen lijkt het me heel moeilijk te maken, vooral omdat ik nu ook zie dat er nog een knot in is verwerkt. Moeilijk, maar zeker wel het proberen waard.


Natuurlijk kan je je haar ook gewoon los laten, zoals hierboven. Alleen hierboven is ook een bloem toegevoegd. Een leuke eyecatcher en typisch iets voor de zomer, een zomers tintje. Ook zie je dat dit zo wordt geplaatst dat je haar in iedergeval uit je gezicht is. Iets wat je moet proberen!

Ik krijg er helemaal zomerkriebels van! Hopelijk blijft het nog even deze week lekker weer, hopen dat het daarna ook nog lekker weer is in Luxemburg. Ik ga proberen voor te werken voor kamp en mijn vakantie. Dan kunnen jullie na elke 2 dagen een blogpost verwachten, ik ga mijn best doen!

A big hug, Manon





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.