20 juli 2012

Zomerkamp 2012

Hoi, ik heb al sinds maandag niet meer gepost. Ik had het zo druk en ik ben gewoon niet thuis geweest, hier komt nog een speciaal artikel over dus wees maar niet bang haha. Ik zit hier dood op de bank moe te zijn, beetje bij te komen van afgelopen dagen, wat me niet gaat lukken. Morgen weer werken, dit keer vanaf 8 uur dus dat word killing met opstaan. Echt balen dat ik de scouts niet kan uitzwaaien. Ze gaan morgenmiddag op kamp naar Ommen!
Ik wil ook op kamp. Zomerkamp mag dan suf klinken, het is echt geweldig. Een weekje met je vrienden, ver van huis, zonder ouders, gezellig doen, met elke dag een andere activiteit! Wie wil dat nou niet? Nu is het zo dat je iedereen hoort over inpakken, is het dan niet voor kamp dan wel voor vakantie. Dan krijg ik ook echt de drang om in te pakken. Terwijl ik inpakken altijd zo lang mogelijk uitstel omdat ik het echt een rotklus vind. Heel apart.


De scouts dus, een groep jonger dan de groep waar ik in zit, de explo's, gaan morgen op kamp. Naar Ommen. Ik ben zo jaloers, en het voelt zo raar. Vorig jaar ging ik nog met hun mee op kamp.. En nu moet ik een week wachten en ga ik met hele andere mensen op kamp. Alhoewel, de jamborette was zo groot, we konden met de oudere mensen die in het jaar ervoor ook nog waren naar dit kamp. Dus ik ga gewoon met een stuk minder mensen op kamp..
De scouts doen zulke andere dingen. Zij hebben echt een standaard programma en gaan dit jaar weer een tweedaagse hike doen. Dan ben ik toch wel blij dat ik dat niet heb. Ik heb stiekem een hekel aan tochten lopen. En zij hebben natuurlijk een thema! Ook weer nieuw dat wij dat niet hebben..

Mijn broertje zit bij een groep die nog jonger is, van 7 tot 11 jaar. Deze groep heet de esta's en dit is dan een groep voor jongens en meisjes. -Mijn broertje komt ondertussen naar beneden om nog een kusje te halen, wat een schatje- Hij gaat dit jaar ook ergens in Nederland op kamp, waar weet ik niet eens, hoe slecht is dat. Zijn spullen staan al klaar en ze vertrekken morgen vroeg. Zijn thema is Walter Melon. Nee geen water meloen, Walter Melon. Het schijnt een programma te zijn.


Het kamp gaat dus ook over programma's, van die getekende, super leuk! Ik wil ook op kamp nu.. Die drang om gewoon mee te gaan in een extra koffer is heeeel groot. Ik kan gewoon niet wachten op mijn kamp!

Wij gaan dit jaar met de explo's (van 15 tot 18 jaar) naar Luxemburg op kamp. Dit kunnen we pas volgende week ZONDAG. Omdat de scouts, esta's, kabouters en welpen volgende week zaterdag pas terug komen van kamp. Dan pakken wij alles in voor Luxemburg. We gaan er in busjes heen en dan gaan we opbouwen, rondlopen, gezellig doen, dagje stad, dagje bierbrouwerij, dagje sportief, dagje kanoën, dagje naar het zwembad en meer. Ik heb er te veel zin in denk ik.. Voor veel mensen is dit hun laatste jaar bij de explo's dus het is speciaal.. Volgend jaar hebben we weer een heel andere groepje explo's, en dat voelt raar. Het moet gewoon nu.

Waar dit allemaal vandaan komt; Ik ben gefrustreerd dat iedereen op kamp gaat als ik sta te werken. Ik ben jaloers op de gene die deze week al gaan, of die deze week gewoon even op kamp gaan naar Tsjechië, Kroatië etc. Ja jullie horen het goed ;). Ik wil ook!

Much love for all of you, Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gezellig een reactie achter! Vind ik heel leuk en ik reageer zo snel mogelijk.